Українська компанія «Молочний альянс» не бачить реальної альтернативи європейському ринку для експорту своєї продукції та вкрай занепокоєна можливими змінами у торговельному режимі з Євросоюзом. Присутність у ЄС є ключовою не лише для продажів, а й для міжнародної репутації.
Про це розповів голова наглядової ради компанії Сергій Вовченко в коментарі для Latifundist.com у кулуарах конференції «Молочна галузь: Україна — ЄС».
За його словами, ринок Європи є преміальним, і присутність на ньому слугує глобальним знаком якості.
«Якщо ти є в Європі, то тебе будуть знати скрізь», — наголосив Вовченко.
Він підкреслив, яких зусиль коштувало отримати європейську сертифікацію: «Ми дуже боролися, щоб на наші заводи європейські комісари не заочно, а очно приїхали, проінспектували і дали нам євро номера. Тому що це бренд».
Водночас комерційна складова експорту до ЄС є неоднорідною. Компанія свідомо йшла на невигідні умови заради збереження позицій. «Ми в Європу продавали сири, як не дивно, в нуль, але продавали для того, щоб бути», — зазначив Вовченко, уточнивши, що мова йде переважно про ринки країн Балтії.
Найбільше занепокоєння у компанії викликає можливе скасування торговельних преференцій для ключових експортних позицій — сухих молочних продуктів.
«Сухе знежирене молоко, сухе цільне молоко і суха сироватка для нас важливі продавати. Зараз це нас зачепить», — заявив голова наглядової ради.
Можливість переорієнтації на інші ринки, наприклад Північної Африки, він рішуче відкинув через неконкурентоспроможність порівняно з дешевшою польською продукцією. «Та немає альтернатив», — категорично заявив Сергій Вовченко.
Серед нішевих можливостей компанія розглядає чедерні сири, які витримують глибоке заморожування. «Ми навчилися їх робити. Але це не настільки масовий ринок», — додав він.
Більше новин читайте на GreenPost.