Догори
Дати відгук

Названий популярний продукт, який знижує ризик інсульту на 59%

Один продукт в половину знижує ризик розвитку інсульту.

3 хв на прочитання05 Листопада 2022, 06:50
Поділитись:

Інсульт небезпечний для життя, але, на щастя, в більшості випадків його можна уникнути, пише Daily Express. Як довели вчені, багата овочами і фруктами дієта допомагає знизити ризик цієї патології. Один простий продукт особливо ефективний завдяки високому вмісту лікопіну.

Згідно з класифікацією національної служби охорони здоров’я, інсульт – це “важкий небезпечний для життя стан”, при якому переривається надходження крові в мозок. Перші симптоми інсульту – нечітка мова і перекошене обличчя. На щастя, в переважній більшості випадків інсульт можна уникнути, але коли він вже стався, для виживання важлива швидка медична допомога. Один продукт, багатий антиоксидантом лікопіном в половину знижує ризик розвитку інсульту.

Інсульт буває двох видів: геморагічний і, більш поширений, ішемічний.

Ішемічний інсульт відбувається в результаті того, що в мозку в одному з судин застряє тромб. Іноді, однак, холестеринова бляшка відривається і утворюється тромб.

Геморагічний інсульт, в свою чергу, обумовлений пошкодженням судин, що призводить до крововиливу в мозок.

На щастя, одне дослідження показало, що завдяки високому вмісту лікопіну помідори можуть запобігти цій патології.

Робота 2012 року, опублікована в журналі Американської академії неврології показала, що дієта, багата помідорами, може значно знизити ризик інсульту

“Дослідження підтверджує свідчення про те, що багата фруктами дієта пов’язана з більш низьким ризиком інсульту, – говорить автор роботи Джуні Карппі (Jouni Karppi) з Університету Східної Фінляндії в Куопіо.

Отримані результати підтверджують рекомендацію про необхідність з’їдати більше п’яти порцій фруктів і овочів в день. Згідно з попередніми дослідженнями, це призведе до зниження кількості інсультів по всьому світу”.

У дослідженні взяли участь більше тисячі чоловіків з Фінляндії у віці від 46 до 65 років.

Всім добровольцям заміряли рівень лікопіну перед початком експерименту, спостереження за ними тривало 12 років.

Протягом цього періоду у 67 добровольців стався інсульт.

Оцінюючи показники лікопіну в учасників дослідження, вчені встановили: інсульт стався у 25 з 258 чоловіків з найнижчим рівнем цієї речовини в крові.

Серед 259 добровольців з найвищим рівнем лікопіну інсульт зареєстрували тільки у 11.
Якщо розглядати тільки ті інсульти, які були викликані тромбами, результати істотно змінюються.

У тих добровольців, у кого рівень лікопіну був вище, ризик розвитку інсульту знижувався на 59% в порівнянні з тими, кому цієї речовини не вистачало.

“У ході перспективного дослідження ми встановили, що висока концентрація лікопіну в сироватці-свідчення частого споживання помідорів і продуктів на їх основі – знижує ризик інсульту у чоловіків”, – уклали вчені.

Зразки крові добровольців також досліджували на предмет вмісту таких антиоксидантів як альфа-каротин, бета-каротин, альфа-токоферол і ретинол.

Проте дослідники не виявили зв’язку між цими сполуками та ризиком інсульту.

Лікопін-це потужний антиоксидант, який допомагає підтримувати тиск і знижувати рівень небезпечного холестерину ЛПНЩ. А це два фактори ризику розвитку інсульту.

Крім того, дослідники виявили, що лікопін може перешкоджати виробленню активних форм кисню, запалення і агрегації тромбоцитів, а це знижує ризик утворення тромбів.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Міжнародний день поширення інформації про альбінізм: факти та захист прав
Генетичні основи альбінізму: медичні факти, дефіцит меланіну та супутні виклики для здоров'я
3 хв на прочитання3 години тому
Всесвітній день оздоровлення: принципи здорового способу життя
Ключові принципи концепції «Global Wellness Day» у повсякденному житті
3 хв на прочитання5 годин тому
Ботулізм в Україні 2026: статистика, симптоми та правила безпеки
Підступність ботулотоксину: небезпечну отруту неможливо виявити за смаком чи зовнішнім виглядом
3 хв на прочитанняВчора
Українець Іван Зінов’єв став чемпіоном світу з шахів
Іван Зінов’єв виборов золото на ювілейному чемпіонаті світу з шахів
2 хв на прочитанняВчора
Хронічна втома, тривога й набір ваги — коли проблема не в режимі, а в гормонах
3 хв на прочитанняВчора
Уряд спростив вимоги до оплати реабілітаційних послуг за Програмою медичних гарантій
1 хв на прочитання11 Червня 2026
Тернопільські лікарі виходжують немовля з екстремально низькою масою тіла
2 хв на прочитання11 Червня 2026
Роль тесту на ПСА та регулярних обстежень у профілактиці онкопатологій
2 хв на прочитання11 Червня 2026
Більше з GreenPost
Фото: Кабінет Міністрів України
Посилення кримінальної відповідальності за екозлочини: деталі урядового законопроєкту
2 хв на прочитання23 хвилини тому
День міста Севастополя: історія, символи та український статус
Українська перлина Причорномор'я: історичний контекст та значення Дня міста Севастополя
2 хв на прочитаннягодина тому
Закон 4699-IX: російську мову вилучено з Європейської хартії в Україні
Президент України підписав закон про зміни до Європейської хартії
2 хв на прочитанняВчора
Фото: Прокуратура України
Матір на Закарпатті засуджено до 8 років ув’язнення за торгівлю власними дітьми
2 хв на прочитанняВчора
П'ять українських сіл номіновано на світову премію ООН The Best Tourism Villages 2026
3 хв на прочитанняВчора
Екоінспектори зафіксували масштабне розорювання прибережної смуги на Волині
2 хв на прочитанняВчора
«Революція фламінго» проти Трампа: що блокує євроінтеграцію Албанії
3 хв на прочитанняВчора
Національна гордість Бразилії: значення кашаси для світової барної культури
2 хв на прочитанняВчора