Науковці з'ясували, що українці мають унікальні гени

Відкриття генетичного різноманіття українців дуже корисне для створення ліків саме для нашої країни

2 хв на прочитання21 Січня 2021, 23:35

Вчені дослідили український геном і змогли довести, що українська популяція має унікальну генетичну структуру, і на генетичній карті Європи вона лежить окремо. Про це заявив генетик Тарас Олексюк з Ужгорода, який зараз працює в Оклендському університеті в США. Повідомляє "Укрінформ".

"Ми інакші, маємо свої особливості, що показані у різній частоті окремих генетичних варіантів", - розповів він.

Завдяки результатам дослідження, яке провели 28 вчених зі всього світу на основі генетичного матеріалу від сотень українців, було виявлено 13 мільйонів генетичних варіантів, і науково вдалося довести, що на генетичній карті Європи українці лежать окремо.

"Тобто українці назагал мають трохи вищу частоту варіантів деяких форм раку, але меншу частоту інших форм, ніж, скажімо, інші народи Європи. У результаті, сумарна інформація про ці варіанти показує, що між двома українцями більше спільного, ніж між українцем й іспанцем, але іспанець і українець мають між собою більше спільного, ніж будь-хто з них має з китайцем. Тобто карта географічна і карта генетичної різноманітності, в цілому, збігаються. Але діагностичного "гену українця" не існує", - зазначив професор.

Також Олексюк розповів, що новими даними, отриманими в результаті масштабного дослідження, зможуть зайнятися інші вчені з різних сфер — від біології та медицини людини до історії та археології й зробити нові відкриття.

Він додав, що відкриття генетичного різноманіття дуже корисне, зокрема, для медиків.

"Тобто, для фармкомпаній ми приблизно такі, як французи, але на 20% інакші... Тому й ліки для нас потрібні "на 20% інакші". Досі було несправедливістю для нашого народу, бо в інших регіонах світу медицина йде вперед і базується на даних генетичних досліджень, а у нас не було з чим працювати. От зараз є", - пояснив генетик.

Результати дослідження геному українців були представлені у січні в Ужгородському національному університеті та викликали справжній фурор. Дані також опубліковані в науковому журналі Oxford University Press.

Вчені вивчили генетичний матеріал сотень українців, які проживають на території протягом тривалого часу і мають предків — жителів України у третьому коліні.

Раніше ми розповідали, як консультант вірусолог Офісу Президенту заробила на медичних закупівлях 18 млн гривень.

Більше з GreenPost