- Головна
- Новини
- Агро
- С/Г продукція
- "Національний кешбек" допоміг збільшити продажі українських продуктів на 9,5%
"Національний кешбек" допоміг збільшити продажі українських продуктів на 9,5%
Найбільший приріст продажів дослідники зафіксували в категоріях продуктів із коротким терміном придатності.
Продажі продовольчих товарів українського виробництва за 2 місяці зросли на 9,5% (в одиницях). А гривневий виторг збільшився на 4%, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Торгівлю і попит стимулює державна програма «Національного кешбеку». Такі результати дослідження Асоціації ритейлерів України (RAU) та аналітичної компанії Num8erz. Для аналізу використовувалися дані 700 магазинів, розташованих по всій території України.
Українці стали частіше віддавати перевагу українським продуктам, зокрема тому, що на ці товари держава нараховує кешбек. Найбільший приріст продажів зафіксовано в категоріях продуктів із коротким терміном придатності (молочні продукти, хліб та м’ясо) — на 10,6%.
За даними дослідників, продажі місцевих товарів збільшуються за рахунок перетікання попиту з середнього і дешевого сегменту імпортних товарів. Програма має більший вплив на категорії споживачів, визначені як «чутливі до ціни» та «скоріше чутливі». Для них програма є додатковою підтримкою та чинником вибору українських товарів. Такі споживачі збільшили частку коштів, витрачених на товари українського виробництва, на 9,4%.
Зросла і кількість споживачів, у чиїх кошиках товари з програми складають понад 50%. Зокрема, на 30% стало більше споживачів, у яких такі товари займають 75-100% покупок, і на 19% більше тих, у кого ця частка становить 50-75%.
«Вже в перші два місяці роботи «Національний кешбек» продемонстрував вплив на споживчу поведінку громадян, про що свідчить зростання продажів українських продуктів. Найбільший вплив програма має на тих споживачів, для яких ціна є головним фактором покупок. Відтак програма демонструє очікувані результати: фінансову підтримку від держави мають ті громадяни, які її найбільше потребують, а українське поступово стає товаром першого вибору», — зазначила Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економіки України Юлія Свириденко.
Дослідження RAU та Num8erz, проведене в грудні 2024 року, містить аналіз споживчої поведінки за два місяці після запуску програми «Національний кешбек» та порівняння її з попередніми періодами.
Більше новин читайте на GreenPost.