Догори
Дати відгук

Нафтовий парадокс РФ: рекордні відвантаження при критичному падінні доходів

Для приховання походження вантажів Росія все частіше використовує «тіньові» методи.

2 хв на прочитання3 години тому
Експорт нафти з РФ б’є рекорди на фоні цінового обвалу: 185 млн барелів «застрягли» в морі Експорт нафти з РФ б’є рекорди на фоні цінового обвалу: 185 млн барелів «застрягли» в морі
Поділитись:

Затори в океані: чому російська нафта накопичується на танкерах

Російський морський експорт нафти досяг максимуму за останні 2,5 роки, проте Москва стикається з дедалі більшими труднощами у доставці вантажів. Згідно з даними Bloomberg, станом на 21 грудня обсяг нафти, що перебуває у морі, зріс на 48% порівняно з кінцем серпня. Наразі понад 185 мільйонів барелів сировини «зависли» на танкерах, багато з яких тижнями очікують дозволу на розвантаження біля берегів Індії та Китаю. Щонайменше 20 суден не можуть пришвартуватися в портах призначення через посилення санкційного контролю США.

Зростання експортних потоків до 4,04 млн барелів на добу (тижневий середній показник) було зумовлене падінням внутрішньої переробки в РФ. Через успішні атаки українських дронів на нафтопереробні заводи, зокрема на великий Ярославський НПЗ, значна частина сировини, яка раніше йшла на внутрішній ринок, була переспрямована на експорт через балтійські порти. Проте збільшення пропозиції збіглося з 12-м поспіль тижнем падіння світових цін, що знецінило російські поставки до мінімуму за три роки.

Ціновий обвал та «тіньові» схеми перевантаження

Незважаючи на рекордні обсяги відвантажень, вартість експорту ледь тримається на рівні $1,13 млрд на тиждень. Основна російська марка Urals у Балтійському регіоні впала в ціні до рекордних $38,73 за барель, що на $25 нижче за липневі піки. Щоб продати свою нафту, Москва змушена пропонувати дедалі більші дисконти, оскільки індійські та китайські покупці остерігаються потрапити під вторинні санкції США, які нещодавно були запроваджені проти найбільших експортерів — «Роснефти» та «Лукойлу».

Для приховання походження вантажів Росія все частіше використовує «тіньові» методи. Танкери масово відключають системи автоматичного відстеження (AIS) у районі архіпелагу Ріау (неподалік Сінгапуру) або поблизу Суецького каналу для перевантаження нафти з судна на судно (STS). Тільки за листопад і грудень зафіксовано понад 12 таких операцій. Проте навіть ці хитрощі не рятують від логістичного колапсу: зараз у морі перебуває більше нафти без чіткого пункту призначення, ніж сукупний обсяг суден, що відкрито прямують до Китаю, Індії чи Туреччини. Це свідчить про те, що Росія стрімко втрачає здатність оперативно реалізовувати свій головний експортний ресурс.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Image by chapay from Pixabay
Привласнював виторг та гроші клієнтів: працівнику буковинської АЗС загрожує до 8 років тюрми
1 хв на прочитання6 годин тому
Концесія в порту Чорноморськ: розпочато конкурс на 40 років
Мінрозвитку оголосило конкурс на концесію двох терміналів
1 хв на прочитання8 годин тому
Енергонезалежність 2.0: Як перетворити будинок і електрокар в єдину автономну екосистему
Енергонезалежність 2.0: Як перетворити будинок і електрокар в єдину автономну екосистему
11 хв на прочитання9 годин тому
ФОТО: ілюстративне
Кабмін дозволив передавати енергообладнання без аукціонів
1 хв на прочитанняВчора
Криза в небі Європи: нова система EES збільшила черги в аеропортах на 70%
2 хв на прочитанняВчора
Масований удар по енергетиці: Рівненщина, Тернопільщина та Хмельниччина — без світла
1 хв на прочитанняВчора
Україна отримала з Литви повний комплект обладнання для теплової електростанції
1 хв на прочитанняВчора
Зміни у русі поїздів зі Словаччини до України: Кошиці — Чоп замість Ужгорода
1 хв на прочитання22 Грудня 2025
Більше з GreenPost