Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Еко
  • Море без держави: як український флот виживає попри, а не завдяки політиці

Море без держави: як український флот виживає попри, а не завдяки політиці

Українська морська галузь продовжує працювати попри війну, блокаду портів і відсутність системної підтримки з боку держави

2 хв на прочитання2 години тому
Український шипінг без курсу: як приватний сектор рятує морську галузь Український шипінг без курсу: як приватний сектор рятує морську галузь
Поділитись:

На Ukrainian Transport Forum 2025, що відбувся в Одесі в межах співпраці АМЕУ, ЄБА та проєкту Maritime Days in Odesa, учасники галузі заявили: українське судноплавство виживає не завдяки державній політиці, а всупереч їй. Про це розповіли USM.

Попри війну, обстріли портів і зруйновану інфраструктуру, морська логістика продовжує працювати. Лише з моменту запуску морського коридору у 2022 році порти «Великої Одеси» обробили понад 120 млн тонн вантажів, з яких 76 млн — аграрна продукція. Це дозволило зберегти продовольчу безпеку десятків країн світу та стабілізувати валютні надходження України.

Однак держава досі не має дієвої морської стратегії. Відповідальність за галузь розпорошена між відомствами, тоді як флот старіє, а інфраструктура залишається зруйнованою. Прийнята Національна транспортна стратегія до 2030 року поки що не має чітких механізмів реалізації.

Бізнес — єдина стабільна опора галузі. Приватні судновласники, логісти та агенти самостійно утримують фрахтові ринки, інвестують у Дунайські порти, модернізують флот і створюють нові маршрути. Саме вони тримають на плаву критичні ланцюги постачання, поки держава обмежується деклараціями.

Серед головних проблем учасники форуму назвали:

  • відсутність державної підтримки та фінансових стимулів;
  • нестачу страхових гарантій і лізингових програм для оновлення флоту;
  • бюрократичні бар’єри при реєстрації суден;
  • блокування концесійних проєктів у портах.

Водночас український ринок має великий потенціал. Розвиток портів Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ уже привернув увагу міжнародних операторів, зокрема Maersk та Medkon Lines.

Експерти наголошують: для відродження галузі потрібні прозорі правила, доступ до фінансових інструментів і стратегія розвитку на 5–10 років. Лише за цих умов український прапор знову може стати символом конкурентоспроможного шипінгу, а не виживання у штормі.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з GreenPost
Зелена енергетика чи зелена брехня: як під прикриттям євроінтеграції нищать Карпати
Карпати під прицілом «зеленої енергетики»: хто нищить природу під прикриттям євроінтеграції
3 хв на прочитання3 хвилини тому
На ПАЕС обговорили готовність атомної енергетики до зими
На ПАЕС обговорили готовність атомної енергетики до зими
1 хв на прочитаннягодина тому
Гороскоп на 9 жовтня 2025 року
Гороскоп для всіх знаків зодіаку на четвер, 9 жовтня 2025 року
3 хв на прочитання4 години тому
Марченко просить ЄБРР про додаткове фінансування газу через масовані атаки РФ на енергосистему
Міністр фінансів обговорив з ЄБРР додаткове фінансування газу
2 хв на прочитання5 годин тому
В Україні стартував прийом заявок на компенсацію витрат для виробників рибопосадкового матеріалу
2 хв на прочитання5 годин тому
Міненерго закликає економити світло: Росія продовжує масовані атаки на інфраструктуру
1 хв на прочитання7 годин тому
Як зігрітися без опалення
3 хв на прочитання8 годин тому
В Україні створять "електронний паспорт" для косметики: система нотифікації за євростандартами
1 хв на прочитання8 годин тому