Попередження про шкоду куріння відсьогодні займатимуть 65% площі пачки та будуть більш реалістичними - МОЗ
Виробники мають розміщувати на упаковках із сигаретами оновлені графічні зображення з текстом.
З 11 січня 2024 року набувають чинності нові норми щодо маркування пачок тютюнових виробів. Це важливий етап імплементації директиви Єврокомісії 40/2014, яка передбачає комплекс заходів для захисту населення від шкоди тютюнових виробів та електронних сигарет. Міністерство юстиції України затвердило 14 наборів медичних попереджень (варіантів тексту та ілюстрацій), розроблених Міністерством охорони здоров’я, технічні вимоги до дизайну та форми маркування, а також порядок нанесення попереджень виробниками тютюнових виробів.
Виробники мають розміщувати на упаковках із сигаретами оновлені графічні зображення з текстом медичних попереджень про шкоду і наслідки куріння на 65% площі пачки та QR-код, який веде на сервіс Центру громадського здоров’я МОЗ України щодо надання допомоги з відмови від куріння «Я кидаю курити».
«Куріння тютюну у 70% випадків викликає хронічне обструктивне захворювання легень (ХОЗЛ), за даними ВООЗ, це третя причина смертності у світі. Тому на рівні країни триває системна міжсекторальна робота: від інформаційно-роз’яснювальних заходів для підлітків до створення сучасних сервісів підтримки для боротьби із залежністю, посиленням законодавчих норм. Одним із аспектів — маркуванням пачок зображеннями медичних попереджень, які показали свою ефективність у таких прогресивних країнах, як Канада та Австралія, мають посилити ефект антитютюнових обмежень та спонукати курців до відмови від куріння», — зазначив заступник міністра охорони здоров’я, головний державний санітарний лікар України Ігор Кузін.
В Україні куріння забирає в середньому 130 000 життів на рік. Тютюнокуріння підвищує ризик інсульту, стенокардії та інфаркту міокарда і приблизно в 5 разів — раптової смерті. Сигаретна упаковка — важливий канал комунікації зі споживачами тютюну. Через привабливий дизайн виробники намагаються залучити до лав курців нових споживачів, зокрема молодь та підлітків, які найбільше піддаються подібним маркетинговим маніпуляціям. Водночас тютюнова упаковка є важливим джерелом інформування й про наслідки куріння: 93% теперішніх курців помічають медичні попередження на пачках сигарет, а 54% курців задумувались через них про припинення куріння.
«27% населення України старше 18 років — теперішні курці. Медичні попередження на упаковках мотивують кинути курити і зменшують привабливість тютюну для людей без сформованої залежності, особливо серед молоді. А QR-код, який веде на сервіс «Я кидаю курити», збільшить ефективність медичних попереджень і підвищить успішність спроб кинути курити. Людина, яка за день викурює пачку сигарет, побачить попередження про шкоду куріння кожного разу, коли бере пачку, — це щонайменше 20 разів на день і 7000 разів на рік. Реалістичні зображення справжніх хвороб, спричинених курінням, допоможуть усвідомити проблему, прийняти рішення кинути курити, а наявність сервісу, куди можна звернутися по допомогу, додасть мотивації для дій», — зазначає Наталя Гриб, в. о. керівника відділу профілактики неінфекційних захворювань Центру громадського здоров’я.
Більше новин читайте на GreenPost.