• Новини
  • Еко

Марсохід Perseverance виявив породу з ознаками можливого стародавнього життя на Марсі

Розглядаються й альтернативні пояснення.

2 хв на прочитання27 Липня 2024, 20:16
Марсохід NASA Perseverance виявив «леопардові плями» на скелі під назвою «Водоспад Чеява» в кратері Джезеро на Марсі. Ці плями можуть вказувати на існування мікробного життя. Марсохід NASA Perseverance виявив «леопардові плями» на скелі під назвою «Водоспад Чеява» в кратері Джезеро на Марсі. Ці плями можуть вказувати на існування мікробного життя.

Марсохід NASA Perseverance виявив на Марсі породу, яка може дати відповідь на запитання, чи існувало життя на цій планеті. Про це розповідає scienceblog.

Камінь «Водоспад Чеява», розміром приблизно 100 на 60 см, був знайдений у долині Неретва Валліс, давній річковій долині на Марсі. Особливо цікавим цей камінь робить його хімічний склад і незвичайні особливості, які можуть бути індикаторами минулої мікробної активності.

«Ми вперше переконливо виявили органічний матеріал, характерні кольорові плями, що вказують на хімічні реакції, які мікробне життя могло використовувати як джерело енергії, і чіткі докази того, що вода — необхідна для життя — колись проходила крізь скелю», — розповів про значення знахідки Кен Фарлі, науковий співробітник проекту Perseverance з Каліфорнійського технологічного інституту.

Скеля містить органічні сполуки, виявлені встановленим на марсоході інструментом SHERLOC. Хоча ці молекули на основі вуглецю вважаються будівельними блоками життя, вони також можуть утворюватися в результаті небіологічних процесів. Ця неоднозначність підкреслює складність остаточного виявлення ознак давнього життя на Марсі.

Однією з найбільш інтригуючих особливостей водоспаду Чеява є його «леопардові плями» — неправильної форми, міліметрового розміру білі плями, оточені чорним матеріалом. Вони містять залізо та фосфати й мають разючу схожість з особливостями земних порід, пов'язаними з мікробіологічною активністю.

«На Землі подібні особливості в гірських породах часто асоціюються зі скам'янілими записами мікробів, що живуть у надрах», — пояснив Девід Фленнері, астробіолог з наукової команди Perseverance.

Це відкриття є важливим кроком у пошуку доказів давнього життя на Марсі. Якщо воно підтвердиться, то може докорінно змінити наше розуміння історії Червоної планети та потенціалу життя за межами Землі. Отримані результати також демонструють цінність роботизованих досліджень для виявлення підказок про минуле Марса, які раніше були недоступні науковцям.

Однак команда залишається обережною щодо остаточних висновків. Розглядаються альтернативні пояснення спостережуваних особливостей, включаючи можливість того, що високотемпературні геологічні процеси могли створити подібні структури без участі життя.

Складність гірської породи водоспаду Чеява підкреслює необхідність глибшого аналізу. Хоча Perseverance вичерпав свої можливості у вивченні породи на Марсі, науковці вважають, що повернення зразка на Землю для детального лабораторного аналізу матиме вирішальне значення для остаточної відповіді.

Більше новин читайте на GreenPost.

Більше з GreenPost
Глядачі з порушеннями зору та слуху зможуть відкрити для себе чарівний світ Національної оперети України
Відтепер для глядачів з порушеннями зору та слуху стали доступними твори Національної оперети України
2 хв на прочитанняВчора
Як доглядати за грушею восени.
Як доглядати за грушею восени: 7 важливих процедур для здоров'я дерева