- Головна
- Новини
- Здоров'я
- #Коронавірус 2019-nCoV
- Люди, які дотримувалися карантинних обмежень під час пандемії COVID-19, мають найгірше психічне здоров’я — The Guardian
Люди, які дотримувалися карантинних обмежень під час пандемії COVID-19, мають найгірше психічне здоров’я — The Guardian
Дослідження показує, що травма пандемії довгостроково вплинула на психічне здоров’я людей через три роки.
Науковці з Бангорського університету виявили, що ті, хто найретельніше дотримувався обмежень під час пандемії ковіду, найімовірніше страждали від стресу, тривоги та депресії. Про це розповідає The Guardian.
Таким чином було виявлено, що люди з «комунальними» характерами, які є більш турботливими, чуйними та обізнаними про потреби інших, найсуворіше дотримуються протоколів карантину, рекомендованих Борисом Джонсоном і старшими медиками та науковцями.
Проте люди з «агентними» характерами, які є більш незалежними, більш конкурентоспроможними та хочуть контролювати своє життя, найменш схильні до такої поведінки.
«Що більше людей дотримувались порад щодо здоров’я під час карантину, то гіршим було їхнє самопочуття після карантину», — підсумували доктор Марлі Віллегерс, науковець Інституту психології еліти Бангорського університету, та його колеги.
Вони виявили, що страх підхопити COVID-19 виявився як плюсом, так і мінусом.
«Хоча посилення занепокоєння людей щодо інфекції може ефективно сприяти дотриманню правил, це також має негативні наслідки для добробуту й одужання людей», — сказали вони.
Ці висновки ґрунтуються на дослідженні того, наскільки дотримувалися правил 1729 людей в Уельсі під час першого загальнобританського карантину в березні-вересні 2020 року, а також показники стресу, тривоги та депресії, виявлені серед них протягом лютого-травня цього року.
«Комунальні» типи продемонстрували найвищий рівень триваючого порушення свого психічного благополуччя. Однак «агенти» змогли краще «відійти» від режиму блокування.
Віллегерс сказав, що деяким людям було важко перейти від регулярних спостережень щодо дотримання порад у сфері охорони здоров’я під час пандемії до відсутності порад після завершення карантину.
«Протягом усієї пандемії кампанії обміну повідомленнями були розроблені, щоб гарантувати продовження дотримання правил. Але не було кампанії обміну повідомленнями, коли ми вийшли з пандемії, щоб допомогти всім безпечно повернутися до нормального життя. Без цього певні типи особистості зберегли поведінку, що запобігає зараженню, і тривогу, що підриває їхнє психічне благополуччя», — додав він.
Постійно погане психічне здоров’я людей, які дотримувалися правил, викликає «глибоке занепокоєння», заявив аналітичний центр Center for Mental Health.
«Виявлення того, що люди, які дотримувалися пандемічних обмежень, мають більше шансів на погіршення психічного здоров’я через три роки, викликає глибоку тривогу. Страх, втрати та травми, спричинені пандемією, мають тривалий вплив на психічне здоров’я багатьох людей. Для декого це може бути посилене втратою соціальної солідарності через те, що інші не дотримуються тих самих обмежень», — сказав Енді Белл, виконавчий директор установи.
Експерти кажуть, що широко поширена шкода, яку коронавірус завдав психічному здоров’ю в Британії, є основною причиною різкого зростання попиту на психологічні та психіатричні послуги NHS за останні роки.
«Перші дні пандемії характеризувалися значними порушеннями, невизначеністю та відсутністю контролю, факторами, які можуть підживлювати тривогу та поганий настрій. Важливо визнати, що ті, хто зробив найбільші кроки, щоб захистити себе та інших, відчули тривалий вплив на своє психічне здоров’я. Хоча багато хто хоче відійти від пандемії та життя в режимі карантину, її спадщина живе з багатьма людьми донині, оскільки нелегко позбутися хвилювань чи занепокоєнь щодо наших близьких або ризиків для нашого власного здоров’я», — заявив Марк Вінстенлі, виконавчий директор благодійної організації Rethink Mental Illness.
Майбутні державні рекламні кампанії щодо охорони здоров’я, спрямовані на зміну поведінки людей, повинні враховувати різні типи особистості населення, додав Віллегерс.
«Кампанії мають висвітлювати особисті витрати та вигоди, а не лише відповідальність людей перед іншими», — сказав він.