Догори
Дати відгук

Лікарі назвали «смачний» спосіб зміцнити здоров’я серця, мозку та попередити старіння

Зміцнювати здоров’я та відстрочити старіння можна натуральними продуктами, що містять корисні сполуки.

3 хв на прочитання16 Липня 2022, 08:11
Поділитись:

 Так, доцент кафедри харчових наук Техаського технічного університету в США Крістіна Петерсен розповіла, що для цих цілей ідеальні продукти, багаті на флавоноїди – хімічні сполуки, що містяться в рослинах, які надають їм колір та цілющі властивості. Роботу опубліковано у журналі American Heart Association journal Hypertension.

Дослідження показали, що флавоноїди забезпечують широкий спектр переваг для здоров’я: від боротьби з раком та зниження ризику серцевих захворювань до збереження функції мозку та старіння за рахунок того, що при попаданні в організм людини з їжею активують роботу ферментів.

«Ключова причина, через яку флавоноїди корисні для нас, полягає в тому, що вони мають протизапальну дію і є антиоксидантами», – зазначила дослідник.

Антиоксиданти допомагають боротися із запаленням та старінням. Флавоноїди також мають властивості, які можуть допомогти запобігти утворенню тромбів. І дослідження вчених припустило, що флавоноїди у таких продуктах, як ягоди, червоне вино, яблука та груші, можуть впливати на кишкові бактерії, знижуючи артеріальний тиск.

Було зазначено, що флавоноїди відіграють центральну роль середземноморських дієтах, дієтах DASH і MIND, моделях харчування, найбільш рекомендованих експертами зі здоров’я серця і мозку. Хоча є деякі відмінності, всі три приділяють велику увагу багатим флавоноїдами фруктам, овочам, горіхам та бобам.

Але більшість людей у ​​США, як, втім, і в Україні, не одержують достатньої кількості флавоноїдів, в основному тому, тому що вони не їдять рекомендовану добову норму фруктів та овочів. Наведемо дієтичні рекомендації для розуміння: дорослим потрібно їсти 1.5-2 чашки фруктів щодня і 3-4 чашки овочів.

Хороша новина полягає в тому, що флавоноїди містяться в такому широкому асортименті фруктів, овочів та інших продуктів, що їх не повинно бути важко включити до свого раціону, зазначила Петерсен.

Ці речовини містяться:

  1. у ягодах всіх видів,
  2. вишні,
  3. яблуках,
  4. винограді,
  5. цибулі-пореї,
  6. часнику,
  7. соєвих бобах,
  8. чаї чорному, зеленому, улун,
  9. какао та темному шоколаді,
  10. червоне вино,
  11. пиві темних сортів,
  12. листяних зелених овочах, таких як шпинат, салат Ромен та капуста.

«Їжте бодай один фрукт на день. Покладіть додатковий овоч на тарілку під час обіду. Спроба переглянути всю свою дієту може бути складною, тому почніть із невеликих змін», – запропонувала дослідник.

За її словами, найкращий спосіб отримати необхідні флавоноїди – є свіжі, цілісні продукти. Але це не єдиний спосіб.

Якщо свіжі фрукти є недоступними, заморожені ягідні суміші є гарною альтернативою. Фрукти та овочі, які заморожені швидким способом, зберігають високий рівень поживних речовин, легко зберігаються і можуть додати різноманітність у тарілку, навіть у несезон.

Флавоноїди можна не лише їсти, а й пити. Напої, такі як червоне вино та чай, особливо чорний чи зелений, є добрими джерелами речовини. Фрукти та овочі також можна вичавлювати в соки чи коктейлі, але Петерсен зазначила, що сік не ідеальний, бо позбавлений корисної клітковини. Дотримуючись здорового харчування, можна не перейматися дефіцитом флавоноїдів, резюмувала вчений.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитання6 годин тому
На залізничній станції «Ніжин» сталася трагічна подія, яка забрала життя 40-річного чоловіка.
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитання8 годин тому
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитання12 годин тому
Фото: AP
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитанняВчора
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитанняВчора
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитанняВчора
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитанняВчора
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання11 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій для рослин і ґрунту
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитаннягодина тому
АЕС "Черновода". Фото: Nuclearelectrica
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитання3 години тому
Фото ілюстративне
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитання4 години тому
Один з кар'єрів ОГХК (Об’єднана гірничо-хімічна компанія). Фото: ubiz.ua
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитання5 годин тому
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитання7 годин тому
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитання9 годин тому
Українські заводи переробили дев'ять мільйонів тонн соняшнику за сезон
1 хв на прочитання10 годин тому
Екологи виявили масову загибель риби на Хаджибейському лимані
1 хв на прочитання11 годин тому