Ґаджети викликають проблеми з розвитком мови у дітей
Діти, які проводять багато часу за екранами планшетів або телефонів, мають більше проблем з мовним розвитком у порівнянні з іншими. Ця ж група дітей має труднощі з навчанням мов та грамотності.
Такі висновки науковців, які досліджували вплив ґаджетів
на розвиток дитини, опубліковані в журналі JAMA Pediatrics.
Досить часто дітям включають мультики та ігри на
планшеті і це полегшує батькам «життя», та досі не було глибоких досліджень, як
це впливає на структуру мозку.
Метою вказаного дослідження було вивчення впливу необмеженого
часу перебування в планшеті на цілісність білої речовини мозку в тих зонах, які
відповідають за мову. У дослідженні взяли участь 47 дітей у віці 3-5 років. Діти пройшли когнітивне тестування з
подальшою дифузно-тензорною трактографією (DTI).
Щодня батьки заповнювали опитувальник ScreenQ на
оцінку екранного часу.
За результатами експерименту виявлено, що більш
високі оцінки за опитувальником ScreenQ корелювали з низьким рівнем
експресивної мови, здатністю називати предмети і навичками грамотності.
Мовою
науки, діти, що залежні від ґаджетів «мають нижчу структурну цілісність трактів
білої речовини в тих зонах мозку, які відповідають за мову».
Тобто виявлено прямий зв'язок пагубного впливу частого і довгого використання ґаджетів на розвиток психоемоційного та мовного стану дитини.
Ці результати підкреслюють необхідність подальших
досліджень взаємозв'язку між використанням ґаджетів у дитячому віці і структурними
змінами на рівні мозку, зазначають науковці.
Тому Американська академія педіатрії (AAP) рекомендує вводити обмеження на користування екранними ґаджетами для дітей дошкільного та шкільного віку. При недотриманні часових обмежень у дітей підвищуються когнітивно-поведінкові ризики: можлива затримка мовного розвитку, поганий сон, порушення виконавчих функцій і вплив на загальний інтелект.
Читайте також: Вчені попереджають: необдумане використання антибіотиків призведе до збільшення смертності