Наказами МОЗ України не встановлено конкретних термінів гарантій на медичні послуги. Лікарня може їх встановити власними локальними документами або, наприклад, у договорі про надання медичних послуг. Про це розповідає «Медичне право України».
При цьому в Україні існує Закон «Про захист прав споживачів», який допомагає регулювати і сферу медичних послуг.
Гарантійний термін — період, протягом якого пацієнт має право вимагати безкоштовного усунення недоліків виконаної роботи або зменшення ціни на виконану роботу в разі виявлення недоліків у виконаній роботі.
За законодавством (ЗУ «Про захист прав споживачів») пацієнт має право вимагати:
▫️безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;
▫️відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
▫️безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного
виконання роботи;
▫️відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи.
У разі невпровадження в закладі локальних документів діють правила закону: два роки гарантійний строк, десять років — строк служби.
Також ми розповідали, чи має пацієнт сплачувати кошти за перебування в лікарні.