Догори
Дати відгук

Дієта, що уповільнює старіння: ось що з’ясували науковці

Проте самостійно призначати таку дієту не можна.

2 хв на прочитання05 Березня 2024, 01:21
Фото ілюстративне Фото ілюстративне
Поділитись:

Всі ми прагнемо зберегти молодість і жити довше, але чи можливо це досягти за допомогою дієти? Недавні дослідження вказують на те, що правильне харчування може впливати на процес старіння, забезпечуючи не лише естетичні переваги, а й позитивні зміни в організмі. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Науковці з Університету Південної Каліфорнії з'ясували, що дієта, котра імітує голодування, зменшує ознаки старіння імунної системи. Таку дієту називають ще FMD, яка розшифровується як Fast Mimicking Diet. Її суть у граничному скороченні калорій на п'ять днів на місяць, а також у відмові на цей час від тваринної їжі, жирного, солодкого та смаженого. Ці обмеження викликають фізіологічну реакцію організму, максимально схожу на ту, що викликають традиційні методи голодування.

У цей час в організмі запускається процес клітинного очищення (аутофагії), знижується системне запалення (що зменшує ризик багатьох захворювань), налагоджується обмін речовин і зменшується відсоток жиру. Але найголовніший ефект — нормалізація рівня інсуліноподібного фактора зростання — 1 (ІФР-1), що, згідно з дослідженнями, знижує ризик онкології вчетверо і сприяє довголіттю. Саме тому FMD вже давно називають дієтою біохакерів.

До складу FMD входять спеціальні пісні продукти, що включають супи на рослинній основі, енергетичні батончики та напої, снеки та чай. Окрім того, дієта включає добавки, що забезпечують високий рівень мінеральних речовин, вітамінів і незамінних жирних кислот. У перший день FMD калорійність меню становить приблизно 1000-1220 ккал, а в наступні дні має становити близько 600-750 ккал, приблизно навпіл зі складних вуглеводів і корисних жирів.

У новій роботі науковців досліджувалися ефекти такого голодування. Добровольців віком від 18 до 70 років розділили на дві групи. Одна з них пройшла 3-4 щомісячні сеанси FMD, а потім харчувалася звичайним чином протягом 25 днів. Інша група харчувалася звичайним чином. Виявилося, що FMD допомогла знизити біологічний вік учасників у середньому на 2,5 роки. Вона також знизила вплив факторів ризику діабету, зменшила резистентність до інсуліну та кількість черевного жиру у печінці. Було помічено збільшення співвідношення лімфоїдних і мієлоїдних клітин, що є показником молодшої імунної системи.

Проте Олександра Литкіна зазначає, що самостійно призначати таку дієту не можна.

«Це повинен робити лікар з огляду на всі особливості кожного організму», — наголошує вона.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
День сонцезахисних окулярів: користь та шкода для очей
Критерії свідомого вибору: маркування UV400 та оптичні властивості як гарантія безпеки для очей
3 хв на прочитанняВчора
Всесвітній день безпеки харчових продуктів: мета та важливість
Сучасні виклики логістики харчових продуктів: від контролю виробництва до культури споживання
2 хв на прочитанняВчора
На Одещині у ставку знайшли загиблими двох дівчат-підлітків
На Одещині у ставку знайшли тіла двох зниклих дівчат-підлітків
1 хв на прочитання06 Червня 2026
Скринінг здоров'я 40+: як встигнути використати 2000 грн від МОЗ
«Скринінг здоров’я 40+»: як не втратити виділені кошти на медичне обстеження
3 хв на прочитання05 Червня 2026
Червоний рівень небезпеки: планету накрила магнітна буря
1 хв на прочитання04 Червня 2026
До програми «Доступні ліки» додадуть 51 нову назву для лікування серця та судин
2 хв на прочитання04 Червня 2026
Спецслужби спіймали організаторів мільйонного розкрадання в армії
1 хв на прочитання03 Червня 2026
П’ятеро черкащан потрапили до інфекційки після візиту в кафе: деталі гучного розслідування
1 хв на прочитання03 Червня 2026
Більше з GreenPost