Де і як найчастіше ігнорується вимога щодо надання послуг державною мовою

1 хв на прочитання4 години тому
Сфера обслуговування лідирує за скаргами на порушення мовного закону

Найбільша кількість скарг, що надходить до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови, стосується сфери обслуговування.

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська в інтерв'ю "Радіо Свобода" розповіла про основні джерела скарг щодо порушення мовного законодавства в Україні.

За її словами, найбільше скарг надходить на сферу обслуговування, що регулюється 30-ю статтею мовного закону.

"Це сфера обслуговування. Це 30-та стаття. Надання послуги за нашим законодавством має відбуватися державною мовою. І тут оці історії, які були теж такими помітними в соціальних мережах — історії про харківське таксі, про таксиста міста Дніпра," — зазначила Івановська.

Наступними за кількістю скарг є порушення, пов'язані з сайтами (статті 27 та 28), на які, за словами Уповноваженої, громадяни часто не звертають уваги через незнання законодавства.

Олена Івановська повідомила, що загалом за рік було накладено близько 40 штрафів за порушення мовного закону. Вона пояснила процедуру реагування: спочатку Уповноважений виносить попередження, і лише в разі повторного порушення застосовується штраф.

Проте Уповноважена наголосила, що розмір штрафу 3400 гривень не є істотним покаранням, особливо для великих мереж, оскільки штраф застосовується до фізичної особи.

"Через те покарання 3400 гривень – це я б не вважала покаранням. Більшою мірою ми говоримо про імідж, про втрату репутаційну. І тут для нас не стільки важливо, власне, який штраф ми застосуємо, а якого результату ми доб'ємося," — підкреслила Івановська.

Зазначається, що кількість скарг до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови зросла на $27\%$ порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Больше новостей читайте на GreenPost.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: