Черга вагонів із зерном до портів Одеси за тиждень зросла на 51%
Водночас на західних прикордонних переходах та у напрямку порту Ізмаїл спостерігається зниження трафіку через логістичні проблеми у країнах ЄС.
Черга вагонів із зерном до портів Одеси зросла на 51%Українська залізнична мережа переживає значну переорієнтацію експортних потоків зернових. За інформацією заступника директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерія Ткачова, за тиждень черга вагонів із зерном, що прямують до портів Великої Одеси (Чорноморськ, Одеса, Південний), збільшилася більш ніж на половину – до 4032 вагонів.
Це зростання збігається зі збільшенням середньодобового показника вивантаження в цих портах, який зріс на 16,6% і становить 379 вагонів на добу. Проте показник добового вивантаження залишається нестабільним, коливаючись у діапазоні 500-700 одиниць.
На тлі зростання трафіку до Великої Одеси спостерігається зниження активності на інших ключових експортних маршрутах:
- Порт Ізмаїл (Дунай): Кількість вагонів із зерном, що прямують до Ізмаїла, скоротилася на 16%, до 1744 вагонів. Хоча середньодобове вивантаження в Ізмаїлі зросло до 170 вагонів, загальне навантаження знизилося.
- Західні прикордонні переходи: Загальний показник передачі зернових та жмихів через західні переходи до ЄС знизився на 6 вагонів, до 473 одиниць на добу.
Основний вплив на скорочення західного експорту має логістична криза у країнах-сусідах.
- Словаччина: Передача вагонів до Словаччини скоротилася на 5,5 вагона на добу. Як пояснив представник АТ ZSSK Cargo Йозеф Вірба, у Словаччині погіршився оборот вагонів по колії європейського стандарту (1435 мм). Причиною є тривалий простій зерновозів в очікуванні приймання в портах.
- Румунія: Скорочення зафіксовано і в напрямку Румунії – на два вагони, до 125 одиниць на добу.
Водночас, зафіксовано незначну позитивну динаміку на переходах з Польщею (зростання на 1,4 вагона, до 116,5 одиниць) та Угорщиною (зростання на 0,5 вагона, до 50,2 одиниці).
Експерти пов'язують різке зростання черги до Великої Одеси з відновленням стабільної роботи українського морського коридору та необхідністю перенаправити обсяги, які раніше йшли через річкові та західні залізничні маршрути, що зіткнулися з логістичними обмеженнями.
Більше новин читайте на GreenPost.

