Питання створення та виробництва білорусько-російського пасажирського літака перебуває на стадії міжурядового погодження, підприємства-виконавці проекту опрацьовують технічні деталі. Про це заявив головний інженер білоруського підприємства «558-й авіаційний ремонтний завод» Андрій Тучин в ефірі СТВ, розповідає «Дзеркало».
«Цього року розпочато опрацювання питання, зараз воно перебуває на стадії узгодження міжурядового. Щойно буде ухвалено рішення про фінансування проекту, я думаю, що вже цього року піде робота швидшими темпами. Але, не чекаючи навіть рішення, наше підприємство опрацьовує з нашим російським партнером усі технічні моменти, варіанти співробітництва. Вже заглиблюємось навіть у деталі», — сказав Тучин.
Він також зазначив, що підприємство буквально завалене російськими замовленнями.
«Лише за останній рік ми отримали замовлення на тисячі найменувань деталей. Наразі ми опрацьовуємо договори щодо літаків Ту-214, МС-21, Sukhoi Superjet, Іл-76 тощо. Тобто на дуже велику номенклатуру пасажирських літаків у нас зараз є замовлення», — повідомив головний інженер заводу.
11 серпня самопроголошений президент Білорусі Олександр Лукашенко поділився «шаленою думкою»: «Створивши виробництво легкових автомобілів, у мене є „шалена“ думка. Якщо вдасться, розвернутися та виробляти свій літальний апарат. Я буду щасливий». Він також заявив, що в Білорусі робитимуть усе, щоб розвивати напрямок ремонту, обслуговування та будівництва своїх літаків: «Ми це просуватимемо».
Раніше прем'єр-міністр Білорусі Роман Головченко повідомив про спільний проект із Росією щодо організації серійного виробництва двомоторного легкого літака. Він додав, що побував на Уральському заводі цивільної авіації, який займатиметься проектом разом із білорусами. За словами Головченка, поставлене завдання за три роки завершити конструкторську роботу та створити дослідні зразки.