Автогаз в Україні подорожчав майже в 1,5 рази: маршрутки підвищують вартість проїзду або не виходять на рейси (ФОТО)

3 хв на прочитання03 Жовтня 2021, 10:01
Фото з сайту АГНКС «Укравтогаз»

Вартість перевезень — а отже, і практично всіх товарів — може зрости на 15-80 %.

Із 1 жовтня на заправках майже на 50 % подорожчав метан (CNG) — стиснутий газ, на якому їздить багато маршруток, комунального та вантажного транспорту. Про наслідки цього підняття цін розповідає «Народний кореспондент».

Ще кілька днів тому метаном можна було заправитися по 25,56 грн за куб, тобто більш ніж на 12 грн дешевше, ніж зараз. Але з 1 жовтня найбільша мережа АГНКС «Укравтогаз» (понад 90 заправок по країні) підвищила ціни на метан на 47 % порівняно з вереснем — до рекордних 37,68 грн за куб. Якщо порівнювати з початком року, цінник злетів більш ніж на 140 %.

Транспортники шоковані такими цінами.

«Серйозність ситуації ще ніхто не усвідомив. Транспорт просто зупиниться або потрібно буде підвищувати ціни на 15-80 % залежно від рухомого складу», — говорить очільник Всеукраїнського об'єднання пасажирських перевізників Ігор Житинський.

У компанії «Укравтогаз», яка є підрозділом «Нафтогазу», зростання цін пояснюють просто — «через рекордне зростання закупівельної вартості природного газу до рівня 29,88 грн за куб».

«Головним чинником подорожчання є зростання вартості газу як на європейських біржах, так і, як наслідок, в Україні», — відзначили в «Укравтогаз».

Газ CNG, яким заправляють авто, — це стиснений метан, тобто цінники на нього безпосередньо пов'язані з вартістю природного газу. Так що він теж може ще більше подорожчати.

АГНКС фактично диктує ціни на метан в Україні, тому водіям варто готуватися до нової реальності.

За словами керівника агентства «А-95» Сергія Куюна, метан донедавна вважався одним із найперспективніших видів автомобільного палива. Тому багато переобладнали авто спеціально під газ.

На сайті «Укравтогазу» є розрахунки — наскільки вигідно їздити на метані (правда, цінники ще на 2019 рік). Ціна за кілометр пробігу на дизелі була 3,24 грн, а на метані — 1,96 грн.

При цьому метан практично виключає детонацію, не містить шкідливих для автомобіля свинцю і сірки, екологічний і безпечний.

Тож не дивно, що водії масово переводили на метан авто, особливо це стосується маршруток, комунального транспорту, вантажівок.

Але відтоді він подорожчав майже втричі.

У той же час, як каже Куюн, альтернативи по паливу для авто на метані практично немає.

Тому таке різке подорожчання газу може просто зупинити транспорт, вважає Житинський. У Дружківці окремі маршрутки вже не вийшли на рейси.

У транспорті з'явилися такі оголошення: «Шановні пасажири. У зв'язку з підвищенням ціни на газ до 37,68 грн автобус за маршрутом №8 з 01.10.21 в зв'язку з нерентабельністю тимчасово здійснювати рейси не буде. Дякуємо за розуміння».

«При таких цінах транспорт на газу зупиняють, якщо є можливість, замінюють на дизельний пересувний склад. Але зростання цін на перевезення неминуче», — переконаний Ігор Житинський. Він прогнозує «вилку» подорожчання від 15 до 80 % залежно від перевізника, рухомого складу тощо

Транспортники, обговорюючи рекордні цінники на паливо, жартують, що вже пора переходити на коней.

«Якщо тенденція не зміниться, не виключаю закриття транспортних підприємств, зростання цін на перевезення, що потягне за собою подорожчання як тих же маршруток, так і доставки вантажів, а значить, практично всіх товарів»,
— говорить Ігор Житинський.

 

Також ми розповідали, що в Україні очікують нового стрибка цін на соняшникову олію: аграрії назвали приблизну вартість.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: