Адміністрація Зони відчуження дозволила рити Прип'ять

5 хв на прочитання24 Червня 2020, 16:22
фото зі сторінки АМПУ

Головне - виконати домовленості Зеленського і Лукашенка?

Державне агентство з управління зоною відчуження (ДАЗВ) надало Адміністрації морських портів дозвіл на проведення днопоглиблення річки Прип’ять в Зоні відчуження. Про це учора повідомили на сторінці Фейсбук ДАЗВ, але після незручних запитань, які залишили експерти під постом, його було видалено. Наразі інформація наявна на сайті АМПУ.

"На виконання домовленостей, укладених між Президентом України Володимиром Зеленським та Президентом Республіки Білорусь Олександром Лукашенком, українська сторона має провести роботи з ремонтного черпання на річці Прип'ять, необхідні для відновлення повноцінного суднового руху", - повідомляє сайт відомства.

Екологи дуже переймаються тим, що роботи будуть проводитися на території Зони.

«Екологічна громадськість України дуже стурбована намірами Адміністрації морських портів України виконати днопоглиблення річки Прип’ять без виконання оцінки впливу на довкілля планованих робіт. У технічному завданні не визначені місця складування вилученого ґрунту та не передбачено розроблення оцінки впливу на довкілля робіт з днопоглиблення», - сказав GreenPost фахівець Національного екологічного центру України Георгій Веремійчик.

Спочатку ДАЗВ відмовило АМПУ у дозволі.

«…питання проведення днопоглиблювальних робіт на р. Прип'ять потребує першочергового ґрунтовного наукового вивчення поточного стану донних відкладень, аналізу впливу днопоглиблювальних робіт на природні екосистеми, які мають особливе природоохоронне значення, зокрема тих, що знаходяться у межах об'єктів природно-заповідного фонду України або на деяких ділянках у безпосередній близькості до цих територій. Станом  на  сьогодні,  наукове  вивчення  з  приводу  цього  питання  не проводилось», - пише голова ДАЗВ Сергій Калашник у листі-відповіді на запит Екологія-Право-Людина 6 травня.

А вже через півтора місяці "ґрунтовне наукове вивчення" проведено?

"З метою дотримання норм екологічної та радіаційної безпеки проводились забори проб на усіх ділянках, де заплановані роботи, результати яких оголошено сьогодні, 23 червня 2020 року. Результати свідчать, що небезпеки немає. Про це повідомив перший заступник Міністра інфраструктури України Дмитро Абрамович у ході робочої наради щодо забезпечення дотримання вимог природоохоронного законодавства під час проведення ремонтного черпання на річці Прип’ять", - ідеться у повідомленні АМПУ і йшлося у повідомленні ДАЗВ, яке було видалено.

Чиновники наголошують, що річка Прип’ять є важливою частиною судноплавної мережі України. Вона

"...сполучає нашу державу з Республікою Білорусь і може перетворитись у важливу ланку міжнародних мультимодальних перевезень з країн Європи через річку Дніпро до портів Чорного моря. Річкові перевезення – не лише найдешевший спосіб доставки вантажів, але один з найбільш екологічних. Тому всі необхідні вимоги при здійсненні ремчерпання мають бути дотримані”,— відмітив Дмитро Абрамович.

Державним підприємством “Адміністрація морських портів України” ще понад пів року тому було проведено тендер на поточне ремонтне черпання на українській ділянці річки Прип’ять із забезпеченням глибин на судновому ходу на рівні 1,6 метра. Коли постало питання як ці роботи позначаться на радіаційній обстановці, коли на це звернула увагу громадськість, тільки тоді АМПУ звернуло увагу на цю проблему і почало щось робити.

"На замовлення виконавця черпальних робіт, ДСП “Екоцентр” здійснив забір проб донних відкладів на запланованих місцях проведення робіт. Для посилення радіаційної безпеки та через безпосередню близькість до Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника, перед початком робіт були проведені необхідні дослідження на вміст радіонуклідів у донних відкладах. Аналіз результатів проведених робіт свідчить, що зафіксовані концентрації радіонуклідів у донних відкладах не можуть призвести до погіршення радіаційної обстановки при проведенні робіт з ремчерпання. За радіаційно-гігієнічної оцінкою донні відклади можуть бути використані для всіх видів будівництва без обмежень", - ідеться у повідомленні АМПУ.

Ні самих результатів досліджень, ні результатів обговорення цих даних у відкритому доступі немає. Невідома думка провідних вчених про наслідки таких робіт. Хоча загальновідомо, що саме з Дніпра п’є воду половина України. Також незрозуміло, що такого важливого і у яких обсягах будуть возити річкою та ще й у часи економічного занепаду, викликаного епідемією коронавірусу. Схоже, що головне - розпиляти ті 10 млн грн, які вже виділено з Державного бюджету на дночерпання.

"Ремчерпання на Прип'яті регулярно проводилося як до аварії на ЧАЕС, так і після неї. Участь у робочій нараді також взяли представники ДП “Адміністрація морських портів України”, Державного агентства України з управління зоною відчуження, ДСП “Екоцентр” та представники громадських рад при Міністерстві екології а природних ресурсів та Державному агентстві з управління Зоною відчуження", - також ідеться у повідомленні. 

Але такого міністерства наразі не існує. Як і його громадської ради. То хто ж був на нараді? Де результати дослідження? Чому не проводилося обговорення з громадою Києва, яка користується Дніпровським водозабором?


4 жовтня 2019 року в рамках участі у Другому форумі регіонів України та Білорусі Президент України Володимир Зеленський та Президент Республіки Білорусь Олександр Лукашенко уклали домовленості, згідно з якими у 2020 році українська сторона має провести ремонтне черпання на річках Прип'ять та Дніпро, необхідне для відновлення повноцінного суднового руху.


Як ми вже писали, відповідно до рішення  Комісії з питань провадження  окремих  видів діяльності на території зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення та контролю за їх дотриманням, товариству з обмеженою відповідальністю «СОБІ» було відмовлено у видачі спеціального дозволу.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: