На українському кордоні стався масштабний колапс із розмитненням пального. Починаючи з 24 червня, учасники ринку повідомляють про масові затримки бензовозів на пунктах пропуску, що створює значну напругу для імпортерів та перевізників, повідомляє Enkorr.
Як повідомляють джерела видання в Енергетичній митниці, головною причиною став технічний збій у взаємодії інформаційних систем Державної митної та Державної податкової служб.
«У Держмитниці є програма, яка автоматично зв’язується з базою податкової, щоб перевірити наявність ліцензії — це одна з обов’язкових умов для розмитнення. Вчора цей зв'язок порушився. Система не бачить ліцензію — і не дає оформити вантаж», — пояснив представник митниці.
Хоча станом на ранок 25 червня очікувалося швидке відновлення зв'язку, ситуація залишається складною.
До внутрішніх українських проблем додалися несправності на польській стороні. За словами перевізників, митна система у Польщі також "зависла" на певний час, що призвело до уповільнення руху. «За цей час пропустили лише 15 машин», — повідомив один із трейдерів. За словами представників компанії «Мартін Трейд», які посилаються на колег, затримки на кордоні через усі ці проблеми сягають п’яти днів.
Проблеми поширюються й на інші напрямки та види транспорту. Вдень 26 червня Державна митна служба повідомила про тимчасове призупинення оформлення всіх категорій транспорту в пункті пропуску «Угринів» в обох напрямках через технічні несправності.
Додатковим фактором навантаження на кордон є літній туристичний сезон. За даними митниці, пасажиропотік вже зріс на 25% і може сягнути 40% у пікові періоди.
Станом на зараз фіксується значне накопичення транспорту у пунктах пропуску «Шегині», «Краківець», «Грушів», «Рава-Руська» та «Угринів». Водночас митниця рекомендує обирати для перетину кордону менш завантажені пункти «Нижанковичі» та «Смільниця», які наразі працюють без черг. Роботи з відновлення систем тривають.
Більше новин читайте на GreenPost.