Як незряча вчителька надихає дітей долати виклики: історія Оксани Панченко
У Кіровоградській області нараховується 41 дитина з порушеннями зору, які навчаються за спеціальними адаптованими програмами.
У Кіровоградській області функціонує унікальний освітній проєкт, який руйнує стереотипи про професійні можливості людей з інвалідністю. Оксана Панченко — єдина незряча вчителька-тифлопедагог у регіоні, яка присвятила себе навчанню дітей з порушеннями зору.
Професійний шлях Оксани розпочався з глибокого усвідомлення власної місії. Закінчивши факультет інклюзивної освіти у київському університеті, вона зробила свідомий вибір працювати з дітьми, незважаючи на власні обмеження. "Для мене діти — це все. Я розуміла, що зможу працювати в індивідуальному форматі", — розповідає педагогиня в інтерв'ю Суспільне.
Наразі вона навчає 14-річну Вікторію Булат, яка через пухлину зорових нервів втратила зір. Дівчинка розпочала навчання рік тому, опановуючи спеціальну освітню програму для незрячих дітей від 1 до 4 класів.
Унікальність підходу Оксани Панченко полягає в комплексному навчанні. Крім читання шрифтом Брайля, вона навчає просторового орієнтування, соціально-побутових навичок та основних шкільних предметів. Технічну підтримку їй надає асистентка — бабуся учениці, яка допомагає у веденні документації.
У школі створено спеціальне освітнє середовище: наявні магнітні дошки, прилади шрифтом Брайля, електронні ресурси. Заступниця директора ліцею "Сокіл" Тетяна Біденко підтверджує готовність навчального закладу підтримувати інклюзивну освіту.
За даними обласного департаменту освіти, у Кіровоградській області нараховується 41 дитина з порушеннями зору, які навчаються за спеціальними адаптованими програмами. Світлана Янкул, начальниця відділу освіти, наголошує на важливості забезпечення якісної освіти для таких дітей.
Більше новин читайте на GreenPost.