Якщо у медичному закладі, який має договір із Національною службою здоров’я України (НСЗУ), вам відмовили в наданні медичної допомоги за програмою медичних гарантій послуги чи вимагали за це гроші, можна подати скаргу, скориставшись електронною формою на сайті НСЗУ.
Щоб оформити скаргу, потрібно заповнити всі обов’язкові поля та коректно викласти суть. Для цього потрібно вказати дату інциденту та назву лікувального закладу (краще уточнити її в реєстратурі, на сайті департаменту охорони здоров’я або на дашборді НСЗУ). Окрім того, слід написати посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка відмовилася надати вам допомогу чи вимагала за це гроші (суму також слід вказати). Саму ситуацію треба буде описати детально.
Однак перш ніж писати скаргу, варто перевірити, які саме безоплатні послуги ваша лікарня законтрактувала з НСЗУ. Адже Постанова Кабінету Міністрів України № 1138 від 17.09.1996 р. дозволяє комунальним та державним закладам охорони здоров’я надавати пацієнтам платні медичні послуги, які не входять до Програми медичних гарантій. Оплата платних послуг здійснюється офіційно.
Із додатковими запитаннями щодо оформлення скарги можна звернутись до інформаційно-довідкової служби НСЗУ за номером 16-77.
Нагадаємо, НСЗУ звертається до поліції через вимагання грошей в лікарнях.