Річки – це екологічно і економно, вони можуть розвантажини наші дороги на 30 млн тонн щорічно. Крім того, є нові перспективи – зв’язок через Білорусь, великий амбітний проєкт «від варягів до греків».
Про це ідеться в інтерв'ю міністра інфраструктури Владислава Криклія.
На переконання міністра, тема відновлення водного транспорту достатньо перспективна.
"Річкові перевезення були дуже популярні у 60-70 роках, а за часів незалежної України лише кілька операторів займалися ними, підтримували річкові термінали, але розвитку не було. Не утримувались шлюзи, зараз вони в аварійному стані і потребують інвестицій. На це закрили очі і перейшли на інші види транспорту. Але ними завжди треба балансувати, а річки – це екологічно і економно, вони можуть розвантажини наші дороги на 30 млн тонн щорічно", - зауважує Криклій.
Крім того, міністр наголошує на нових перспективах – на зв’язку через Білорусь, великий амбітний проєкт «від варягів до греків» за маршрутом Е40 через Польщу до Балтійського моря. І переконує, що проклавши цей шлях, з’єднаємо Чорне і Балтійське моря.
Міністр також зауважив, що у структурі МІУ є ДП «Укрводшлях», який досі фінансувався мінімально, аби проводити якісь мінімальні поточні роботи, але закон про внутрішні водні шляхи і ті зміни, які зараз вносяться до Бюджетного кодексу, передбачають певні зміни у системі фінансування.
"Направлення з Державного дорожнього фонду 1% надходжень на користь цього ДП. Це приблизно 600-650 млн грн на рік, їх буде досить, щоб за 5-6 років модернізувати всі шлюзи по Дніпровському каскаду. Це і є розвиток річкової інфраструктури, який згодом привабить інвесторів", - вважає очільник міністерства інфраструктури.
Як відомо, екологи вимагають відхилити законопроект про внутрішній водний транспорт.
Експерти вважають, що Поліссю буде нанесено потужний удар, нищівний навіть, можна сказати. Відкриється більш активно ґрунтовий горизонт.
Екологи називають проект Е40 - величезним природоруйнівним проектом, спрямованим побудувати купу гідротехнічних споруд та «окультурити» русла річок аби мати теоретичну можливість возити водою вантажі з Балтійського моря у Чорне і навпаки. Акцентовуючи увагу на тому, що експертний аналіз радіаційних небезпек показав неможливість будівництва водного шляху через Прип’ять та Київське водосховище.