Догори
Дати відгук

Вчені знайшли вихід «сердечникам», тим, хто не любить риб’ячий жир та морепродукти

Хорошими джерелами АЛК є багато рослинних олій

2 хв на прочитання02 Травня 2022, 23:26
Поділитись:

Жирні кислоти омега-3, якими багаті риб’ячий жир, морська риба жирних сортів та багато морепродуктів, стали дуже популярними через їхню користь для серцево-судинної системи. Проте рибу і, тим більше, риб’ячий жир люблять далеко не всі.

Дослідження об’єднаної команди вчених з Іспанії та США, опубліковане в журналі Advances in Nutrition, показало, що рослинна версія омега-3 – альфа-ліноленова кислота (АЛК) теж може захистити здоров’я серця. У ході багатостороннього огляду дослідницька група виявила, що вживання АЛК із різних рослинних продуктів сприяло зниженню ризиків серцево-судинних захворювань та ішемічної хвороби серця.

Також аналіз показав, що альфа-ліноленова кислота надає корисний вплив щодо зниження атерогенних ліпідів, ліпопротеїнів (а саме загального холестерину, холестерину ліпопротеїнів низької щільності (ЛПНГ) та тригліцеридів), запалення та артеріального тиску, пише «lhealth.info», з посиланням на StudyFinds.

Як зазначають вчені, хорошими джерелами АЛК є багато рослинних олій (насамперед лляна, рапсова, насіння рижика), волоські горіхи, насіння льону. “Рослинна АЛК у вигляді волоських горіхів або насіння льону також може забезпечити переваги для серцево-судинної системи, особливо при включенні в здорову дієту, багату на фрукти, овочі та цілісні зерна”, – пояснює один з авторів дослідження, Пенні Кріс-Етертон з Університету штату Пенсільванія.

Аналіз показав: люди, які повністю уникають риби та морепродуктів, отримують від вживання рослинних аналогів омега-3 навіть більше користі, ніж ті, у чиєму раціоні є риба.

Рекомендація вчених – вживати близько 1,1 г АЛК на день для жінок та 1,6 г на день для чоловіків. Це близько 14 г волоських горіхів або однієї чайної ложки лляної олії.

 

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Ботулізм в Україні 2026: статистика, симптоми та правила безпеки
Підступність ботулотоксину: небезпечну отруту неможливо виявити за смаком чи зовнішнім виглядом
3 хв на прочитання2 години тому
Українець Іван Зінов’єв став чемпіоном світу з шахів
Іван Зінов’єв виборов золото на ювілейному чемпіонаті світу з шахів
2 хв на прочитання5 годин тому
Втома, тривога й набір ваги: коли причина в гормонах
Хронічна втома, тривога й набір ваги — коли проблема не в режимі, а в гормонах
3 хв на прочитання14 годин тому
Фото: ілюстративне
Уряд спростив вимоги до оплати реабілітаційних послуг за Програмою медичних гарантій
1 хв на прочитанняВчора
Тернопільські лікарі виходжують немовля з екстремально низькою масою тіла
2 хв на прочитанняВчора
Роль тесту на ПСА та регулярних обстежень у профілактиці онкопатологій
2 хв на прочитанняВчора
НМТ завдовжки у 13 годин: на Одещині випускники складали іспит в екстремальних умовах через тривоги
2 хв на прочитання10 Червня 2026
Хлороформ та жорсткість: у кількох містах Вінниччини питна вода не пройшла перевірку
1 хв на прочитання10 Червня 2026
Більше з GreenPost
Закон 4699-IX: російську мову вилучено з Європейської хартії в Україні
Президент України підписав закон про зміни до Європейської хартії
2 хв на прочитання50 хвилин тому
Фото: Прокуратура України
Матір на Закарпатті засуджено до 8 років ув’язнення за торгівлю власними дітьми
2 хв на прочитання3 години тому
"Карпатський трамвайчик", с. Вигода
П'ять українських сіл номіновано на світову премію ООН The Best Tourism Villages 2026
3 хв на прочитання6 годин тому
Фото: Державна екологічна інспекція у Волинській області
Екоінспектори зафіксували масштабне розорювання прибережної смуги на Волині
2 хв на прочитання8 годин тому
«Революція фламінго» проти Трампа: що блокує євроінтеграцію Албанії
3 хв на прочитання9 годин тому
Національна гордість Бразилії: значення кашаси для світової барної культури
2 хв на прочитання11 годин тому
Символізм флористичної культури: як королева квітів завоювала провідні позиції у садівництві
2 хв на прочитання12 годин тому
На Півдні України стартував прийом заявок на субсидії для вирощування бавовнику
2 хв на прочитанняВчора