Догори
Дати відгук

Вчені знайшли новий спосіб лікування підвищеного холестерину

Сполуки, виявлені в шкірці цитрусових, знижують рівень шкідливого холестерину

4 хв на прочитання23 Грудня 2022, 06:50
Поділитись:

Підвищений рівень холестерину небезпечний для здоров’я, оскільки збільшує ризик розвитку серцево-судинних захворювань. Як лікування такого стану часто призначають прийом статинів. Однак дивовижні сполуки, які містяться в шкірці цитрусових, допоможуть більш ефективно боротися з холестерином, вважають вчені.

Помітити підвищений рівень холестерину складно, оскільки у нього немає симптомів, але в міру погіршення стану з великою ймовірністю виникають ускладнення. Жирна речовина, яким і характеризується ця патологія, небезпечно тим, що веде до утворення бляшок на стінках артерій, а це збільшує ризик серцевого нападу та інсульту. Тим часом одне дослідження показало, що сполуки, виявлені в шкірці цитрусових, знижують рівень шкідливого холестерину до 40%.

За даними Національної служби охорони здоров’я, “у двох з п’яти чоловік рівень холестерину підвищений, це піддає їх значному ризику розвитку серцевих захворювань. На сьогоднішній день близько 6,5 мільйонів дорослих в Англії приймають препарати, що знижують рівень ліпідів»наприклад, статини”.

Однак у дослідженні, опублікованому в Science Daily, стверджується, що антиоксидантні сполуки, виявлені в шкірці цитрусових, можуть «знижувати підвищений рівень холестерину більш ефективно, ніж деякі виписані лікарем препарати, і не мають побічних ефектів».

Підвищений холестерин характеризується високим рівнем циркулюючих в крові ліпопротеїнів високої щільності, які також називають «поганим» холестерином.

Жирна речовина збирається на стінках артерій, звужуючи їх і обмежуючи кровотік.

“Наше дослідження показало, що поліметоксильовані флавоноїди (PMF) знижують рівень холестерину ефективніше, ніж будь-які інші флавоноїди цитрусових”, – розповідає доктор Ельжбета Куровська (Elzbieta Kurowska), провідний автор дослідження і заступник голови з досліджень KGK Synergies в Онтаріо, Канада.

“Ми вважаємо, що PMF можуть конкурувати з рецептурними препаратами в тому, що стосується зниження рівня холестерину, і навіть перевершувати їх. При цьому немає ризику небажаних явищ”, – додають автори дослідження.

Результати дослідження підкріплені експериментом на хом’яках, у яких через дієту був високий рівень холестерину.

Дослідники показали, що, якщо годувати тварину продуктами, що містять 1% PMF, то рівень LDL-холестерину знизиться на 32-40%.

Поліметоксильовані флавоноїди містяться в цілому ряді продуктів, найпоширеніша форма цього антиоксиданту знаходиться в шкірці мандаринів і апельсинів.

Згідно з дослідженням, ці сполуки продемонстрували свою перспективність в якості ефективної і натуральної альтернативи для зниження LDL-холестерину.

Результати, опубліковані в “Журналі сільського господарства та харчової хімії” (Journal of Agricultural and Food Chemistry), також вказують на те, що у PMF багато спільного з численними іншими сполуками, які містяться в цитрусових і несуть користь для здоров’я.
Незалежне дослідження показало позитивну зв’язок зі схожими флавоноїдами, такими як гесперидин (в апельсинах) і нарингенін (в грейпфрутах).

Згідно з роботою, опублікованою в журналі з нутриціології Journal of Integrative Food, Nutrition and Metabolism, бергамот також знижує рівень загального холестерину на 29%, а LDL-холестерину — на 52%.

Однак, за словами доктора Куровської, хоча напої з цитрусових можуть принести значну користь для здоров’я, прийом поліметоксильованих флавоноїдів може виявитися більш ефективним.

Як пояснила головний автор дослідження, щоб терапевтичний ефект спрацював повною мірою, людині доведеться випити 20 або більше склянок апельсинового або грейпфрутового соку.

Передбачається, що механізм роботи PMF полягає в інгібуванні синтезу холестерину і тригліцеридів в печінці.

За даними Healthline, лимонна шкірка навіть в невеликій кількості дуже корисна. Всього в одній чайній ложці міститься 9% добової норми вітаміну С.

Деякі сполуки, виявлені в шкірці фруктів, знижують ризик руйнування зубів і розвитку пародонтиту, тим самим підтримуючи здоров’я порожнини рота.

Більш того, d-лімонен пов’язаний зі зниженням ризику деяких патологій, таких як серцеві захворювання і діабет другого типу.
Цей ефект пояснюється активністю містяться у фрукті антиоксидантів, які попереджають пошкодження клітин, борючись з вільними радикалами в організмі.

Солен Ле ні (Solen Le Net) приєдналася до команди розділу про здоров’я в Daily Express в 2021 році. Спеціалізується на новинах про здоров’я та останніх дослідженнях; розповідає про симптоми, лікування та ліки.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
В Одесі викрили трьох лікарів на схемі з фіктивною інвалідністю
В Одесі трьох лікарів викрили на продажу фіктивної інвалідності за $7500
1 хв на прочитання2 години тому
Неочевидна небезпека Apple Watch
Пастка технологій: Apple Watch та фітнес-трекери провокують тривожність і психологічний тиск
1 хв на прочитанняВчора
Небезпека у кусі комара: в Україні зафіксовано випадки лихоманки Західного Нілу
В Україні зафіксовано випадки лихоманки Західного Нілу: чим небезпечна інфекція та як захиститися
2 хв на прочитанняВчора
Фото ілюстративне
Забруднене повітря спровоковує загострення ревматоїдного артриту
1 хв на прочитанняВчора
Астрономічний пік серпня: астрологи та метеорологи назвали дати сонячного затемнення і геомагнітних коливань
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Хочете схуднути — виспіться: науковці пояснили, як режим сну керує вагою людини
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Профілактика, новітні технології та гігієна зору: як зберегти чіткий погляд у добу ґаджетів
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Щастя — це вибір та щоденна звичка: 8 серпня світ відзначає День «Щастя є!»
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Фото ілюстративне
Чим підживити перець у серпні для швидкого дозрівання плодів
1 хв на прочитання6 хвилин тому
Чому міліють Шацькі озера і чи винна лохина
Чому вода у Шацьких озерах відступає від берегів
1 хв на прочитання4 години тому
«Мамонтові дерева» в Карпатах
Столітні велетні з Америки: як на Рахівщині прижилися справжні «мамонтові дерева»
1 хв на прочитання5 годин тому
Масова загибель риби у річці Мика в Радомишлі
Екологічна надзвичайна подія: у річці Мика загинуло понад 1,3 тисячі рибин
1 хв на прочитання8 годин тому
Загроза водної кризи в Україні: які регіони можуть залишитися без води
1 хв на прочитання10 годин тому
Україна масштабно укріплює Чорнобильську зону на випадок нового вторгнення з Білорусі
2 хв на прочитання12 годин тому
Від арахісової олії до біопалива: історія, переваги та перспективи Міжнародного дня біодизеля
3 хв на прочитання13 годин тому
Повітряний терор паливно-енергетичного комплексу: росіяни атакували об'єкти видобутку та мережу АЗК «Укрнафти»
1 хв на прочитанняВчора