В Rolls-Royce розповіли про рекордні продажі в Україні та екологічне майбутнє бренду
30.01.2020 Сергій Суховський/Олександра Єршова
GreenPost поспілкувався з директором по комунікаціям автомобілів Rolls-Royce Motor Cars у Східній Європі та Центральній Азії Френком Тіманном про електромобілі, безконтактні зарядки, гібридні установки, автопілоти і рекордні продажі на нашому ринку.
Поява кроссовера Cullinan наглядно показала, що навіть такий, здавалось, консервативний бренд, все ж таки знаходиться на піку мейнстриму. А значить готовий підтримувати і головний екологічний тренд - автомобіль з нульовими викидами. І Френк пояснив нам, чому ми ще про нього нічого не знаємо.
- Починаючи з 2011 року ми регулярно питали про позашляховик. Ви відповідали негативно. Тепер я задаю питання про електрокар. Так, коли він з'явиться?
- На сьогоднішній день ті технології, які застосовуються в електромобілях,
неприйнятні для нас з цілої низки причин. В першу чергу це стосується
дистанції, яку він проїжджає на одній зарядці і часу, необхідного для
підзарядки батарей. Як тільки ми побачимо, що з'явилися технології, які
вирішують обидва завдання - з'явиться електричний Rolls-Royce.
- Яким на вашу думку він буде? Кабріолет для неспішних променадів вздовж берега або, навпаки, лімузин з водієм?
- Складно відповісти однозначно. Справа в тому, що у в гаражі наших
клієнтів, як правило, не один Rolls-Royce. Як і у випадку з гардеробом, у них є
кілька автомобілів під конкретні завдання. Наприклад, для довгих відстаней на
кшталт поїздок на гірськолижні курорти, для щоденної їзди, для вихідних. Тому я
не можу сказати, яка саме модель отримає електромотор.
- Але ж недавно гендиректор Торстен Мюллер-Отвос розповідав, що новий Phantom розроблялося з можливістю використання електротяги і що вже в наступному десятиріччі RR стане повністю електричним брендом. Хіба це не означає, що першим електрокаром марки буде саме її флагман?
- Мова в непорозумінні. Справа в тому, що в 2012-му ми зробили електричний
концепт-кар саме на базі Phantom (ще минулої генерації) і провели широку
дослідницьку кампанію. Ми надали його п'ятистам нашим клієнтам на
довгостроковий тест для вивчення попиту. Я не уповноважений заявляти яка саме
модель першою отримає електричне серце, але це точно не буде Phantom.
- І якими були відгуки тест-пілотів?
- Позитивними. І все ж ми чекаємо, коли технології дозволять нам
забезпечити електромобілю таку ж автономність, як і у звичайного автомобіля.
Втім, основна проблема навіть не в цьому, а в тому, щоб мінімізувати
незручності для нашого клієнта, пов'язані з зарядкою і іншими нюансами
експлуатації електромобілів.
- Сьогодні абсолютна більшість брендів не перестрибують відразу на електротягу, а переходять з ДВС початку на гібридні силові установки. RR йде своїм шляхом?
- Завдяки тому, що у нас за спиною є технологічна потужність концерну, ми можемо зосередитися на тому, що найкраще відповідає нашим запитам і вписується в ДНК марки. Наші покупці - люди багаті, тому що розумні. Вони знають ціну грошей. А так як вони розумні, то хочуть отримати за витрачені гроші максимум задоволення і комфорту. І наше головне завдання - забезпечити їм все це незалежно куди і на чому вони їдуть - в Одесу на Down або на Wraith в Буковель.
- Два роки тому ви показали концепт 2040 року Rolls-Royce 103EX Vision Next 100 з консьєрж-сервісом замість керма і педалей. Невже Rolls-Royce бачить для себе саме таке автономне майбутнє?
- Насправді ніхто з нас не знає, що і як буде через двадцять років - надто
вже бурхливо останнім часом розвиваються технології. Але ми точно впевнені, що
і в 2040 році буде існувати попит не тільки на повноцінну автономність і
штучний інтелект, а й на найвищий рівень персоналізації, розкоші і комфорту. У
всіх його значеннях.
- Як Ви думаєте, що у Rolls-Royce з'явиться раніше - безконтактна зарядка або повноцінний автопілот?
- На сьогоднішній день наші покупці не зацікавлені в системах автономного
пілотування. Коли в 2003-му у нас з'явився адаптивний круїз-контроль і ми
готові були його використовувати, вони не висловили щодо даної опції особливої
зацікавленості. І ось чому. З одного боку, наш середньостатистичний покупець
за останні роки помітно помолодшав. І з куди більшим ентузіазмом сам сідає за
кермо, отримуючи задоволення від управління комфортним і слухняним автомобілем.
З іншого боку, він не менш консервативний в плані цінностей і такі технологічні нововведення у нього на другому плані - після інструментів персоналізації, затишку, якості матеріалів і таке інше. Якщо під час шляху у нього намічається відеоконференція або бесіда з пасажирами, він візьме шофера. Так що, з одного боку, Rolls-Royce готовий запропонувати технології, які існують на сьогоднішній день. З іншого - тільки за запитом клієнтів.
- Як і, судячи з успіху, поки обожнюють Cullinan?
- Ми приємно здивовані тим ентузіазмом, з яким ринок прийняв наші новинки. Так, в минулому році на ринку України кількість замовлень збільшилася більш ніж в три рази, а продажі досягли історичного максимуму.
Попит був викликаний появою нового Cullinan, на який припадає майже 3/4 продажів, та флагманського Phantom роком раніше. Але ми ніколи не гналися за рекордами і надалі залишимося дорогоцінною маленькою краплею у великому автомобільному океані. В цьому наше розуміння справжньої розкоші і того, що наші клієнти очікують, маючи на це беззаперечне право.