Чому сонячні панелі завжди встановлюють на дахах? Лежачи на дорозі, вони так само приймають значну кількість сонячної енергії. Щоб не бути перешкодою, вони мають бути достатньо міцними, щоб по них можна було ходити або їздити.
Інженери з BAM Royal Group і Colas Group Wattway встановили транспортні фотоелектричні панелі Wattway Pack на 1000 м2 велосипедних доріжок у провінції Північна Голландія та ще 1000 м2 у районі Північного Брабанта. Пристрої здатні генерувати відновлювану енергію. Вони сконструйовані таким чином, що знімати покриття з доріжок не потрібно — їх просто приклеїли зверху спеціальним клеєм. Фотоелектричні елементи знаходяться між кількома шарами смоли, яка захищає їх від зносу, адже велосипедисти їдуть прямо по них.
Ціль проекту полягає в тому, щоб виробляти екологічно чисту електроенергію за рахунок спільного використання дорожнього простору. Виробництво фотоелектричної енергії за допомогою транспортної інфраструктури, особливо велосипедних доріжок, довжина яких перевищує 35 000 км у Нідерландах, демонструє великий потенціал як новий спосіб виробництва відновлюваної електроенергії.
Уперше про проєкт Wattway Pack заговорили у 2015 році, і відтоді панелі встановили на понад 50-ти пілотних об'єктах по всьому світу. Першим таким об'єктом стала ділянка дороги в Нормандії — до неї приклеїли сонячні панелі 2016 року, а їхній комерційний запуск відбувся 2019-го. Відтоді ефективність пристроїв значно покращилася: зі 119 Вт/м2 до 148 Вт/м2.
Провінції поставили перед Wattway завдання виробляти 160 МВтч/рік відновлюваної енергії на рік, що допоможе забезпечити енергопостачання голландської мережі.
Більше новин читайте на GreenPost.