З початку року українцям уже видали 7,5 млн електронних направлень, за якими вони можуть безкоштовно отримати консультацію лікаря-спеціаліста. Як оформити таке направлення, пояснила заступниця голови НСЗУ Оксана Мовчан.
“Електронне направлення - це умова для отримання пацієнтом спеціалізованої медичної допомоги безоплатно. Їх виписують лікарі первинної ланки. Принаймі, таких направлень у нас було 60%. 40% виписали лікарі вузької практики”, - сказала Мовчан.
Для того, щоб отримати направлення до необхідного лікаря, потрібно звернутися до медика, з яким пацієнт уклав декларацію, або до лікуючого лікаря. Він створить у електронній системі направлення, після чого на телефон пацієнта прийде смс-код. Якщо у людини немає мобільного телефону, то лікар роздрукує направлення на папері.
Після цього пацієнту потрібно самостійно обрати лікарню, де він хоче отримати консультацію спеціаліста.
Оксана Мовчан наголошує, що можна звертатися до приватних клінік, якщо вони уклали контракт із НСЗУ. Також немає значення, хто видав пацієнтові направлення: лікар комунального закладу, приватної клініки чи ФОП. Пацієнт самостійно обирає медзаклад, у якому може отримати медичну допомогу, незалежно від свого місця проживання та реєстрації.
Як ми писали раніше, лише 18% українців задоволені проведенням медичної реформи.