Українські підприємства матимуть рівні конкурентні можливості з європейськими виробниками, а імпортери зможуть пропонувати тільки ті товари, що відповідатимуть вимогам технічного регламенту. В Україні з 1 серпня 2023 року набувають чинності вимоги нового Технічного регламенту енергетичного маркування енергоспоживчої продукції для виробників, постачальників та розповсюджувачів. Вимоги застосовуються до техніки та обладнання, що вводиться в обіг або в експлуатацію, йдеться в пресрелізі Держенергоефективності.
Регламент розробляли Держенергоефективності спільно з Міненерго на основі Регламенту Європейського Парламенту і Ради ЄС. Він передбачає маркування продукції та надання стандартної інформації щодо її енергоефективності, споживання енергії та інших ресурсів під час її використання, а також додаткову інформацію про продукцію за новими нормами ЄС.
Постачальники повинні забезпечити, щоб кожна окрема одиниця продукції безкоштовно супроводжувалася точними друкованими етикетками та інформаційними листами продукції.
Розповсюджувач повинен: демонструвати у видимий спосіб етикетку, надану постачальником або оприлюднену, зокрема для дистанційного продажу через Інтернет; надавати споживачам інформаційний лист продукції, а на запит – також і в друкованій формі у пункті продажу. Постачальник і розповсюджувач також повинні зробити посилання на клас енергоефективності продукції у візуальній рекламі та технічних рекламних матеріалах для конкретної моделі.
"Енергетичне маркування – це європейський інструмент, який стимулює виробництво і використання саме енергоефективних товарів. На виконання Закону України "Про енергетичну ефективність" ми впроваджуємо цілу систему енергомаркування енергоспоживчої продукції", – сказав Віктор Білько, заступник Голови Держенергоефективності.
Завдяки енергомаркуванню споживачі зможуть:
Вітчизняні підприємства матимуть рівні конкурентні можливості з європейськими виробниками енергоспоживчих товарів, а імпортери будуть зобов’язані надавати тільки ті товари, що відповідатимуть вимогам технічного регламенту.
“Впровадження енергомаркування також сприяє розробці інновацій та інвестуванню у виробництво енергоефективних товарів”, – зазначили в матеріалі.
До слова, німецька компанія SMA долучилася до Асоціації сонячної енергетики України.