У Оманській затоці, неподалік від узбережжя Об’єднаних Арабських Еміратів, спалахнула пожежа на одному з танкерів, який, ймовірно, входив до тіньового флоту Росії. За даними розслідувачів, цей танкер, що працював під вигаданим прапором, міг бути частиною логістичного ланцюга, що забезпечує обходи західних санкцій проти країни-агресора. Обставини загоряння поки що залишаються невідомими, але експерти не виключають зв’язку з порушеннями техніки безпеки або спробами приховати сліди незаконних перевезень. Про це повідомляє ТСН.
Під так званим «тіньовим флотом» мають на увазі танкери, які Росія використовує для експорту нафти й нафтопродуктів в обхід західних обмежень. Ці судна часто працюють під чужими прапорами, з вимкненими транспондерами та непрозорими маршрутами.
За словами експертів з енергетичної безпеки, масштаб таких перевезень значний: десятки суден з Росії йдуть у порти Китаю, Індії, країн Близького Сходу, маскуючи реальне походження вантажів.
«Цей танкер — лише один із символів глобальної гри в хованки, яку веде Росія з міжнародним правом і етичними нормами», — зазначив аналітик з питань санкційного моніторингу.
Використання тіньового флоту не лише підриває ефективність санкцій, а й створює реальні екологічні ризики. Судна, які не проходять належного технічного обслуговування, становлять небезпеку як для екіпажів, так і для морських екосистем.
Пожежа на танкері сталася на тлі нової хвилі санкцій від західних країн. Зокрема, Велика Британія нещодавно оголосила про нові обмеження, що спрямовані як на російські компанії, так і на організації з третіх країн, які сприяють обходу санкцій.
Девід Кемерон, глава британського МЗС, наголосив, що йдеться не лише про фінансовий, а й про моральний тиск на агресора. «Ми не дозволимо Росії фінансувати війну через тіньові маршрути», — зазначив він.
Санкції торкнулись понад 40 осіб і компаній, включаючи тих, хто бере участь у торгівлі золотом і постачанні компонентів для виробництва зброї. Британська влада вперше прямо вдарила по тим, хто допомагає Кремлю підтримувати агресію проти України на міжнародному рівні.
Інциденти на морі, як-от загоряння танкерів, є лише симптомами глибших процесів. Російська система логістики, пристосована до умов санкцій, виявляється нестабільною. Відсутність технічного нагляду, складні ланцюги поставок і прихована діяльність призводять до катастроф.
На думку експертів, такі події можуть стати поштовхом для подальшого посилення контролю за морськими перевезеннями, включаючи запровадження міжнародного механізму верифікації походження вантажів, особливо з високим екологічним ризиком.
Міжнародна спільнота дедалі більше усвідомлює, що війна Росії проти України — це не лише проблема безпеки, а й виклик глобальній екологічній відповідальності. Судна-привиди, які перевозять нафту в обхід санкцій, шкодять не лише етичним нормам, а й планеті.
Більше новин читайте на GreenPost.