З початку карантину оптові ціни на паливо впали вже на 30%. У роздробі ціна знизилася також, але не на стільки, пише ubr.ua.
Експерти пов’язують це з тим, що гривня також просіла по відношенню до долара, а ціни на паливо залежать від валютного курсу. Адже нафта – біржовий товар і торгується саме в доларі. І чекають, що в травні роздріб відчує падіння оптових цін.
Так, аналітик TeleTrade Сергій Родлер говорить, що зараз реалізуються обсяги, куплені за “старими” цінами, тоді як вже в травні А-95 цілком може подешевшати до 18-20 грн за літр.
На думку фахівців, ціна могла б впасти і сильніше, але АЗС стримуються, бо якщо вони різко обрушать ціни, то почнуть торгувати в збиток. Їм доводиться намагатися стримувати ціни, хоча падіння попиту вже призвело до падіння продажів до 40%.
Родлер говорить, що низькі ціни вигідні населенню, але варто розуміти, що у них є і свій недолік – скорочення кількості АЗС: багато хто втратить роботу, а іншим, особливо в регіонах, доведеться їздити за паливом далі ніж зазвичай. Також є і більш глобальний момент: падіння нафтових цін завжди призводить до дефляції – зростання вартості долара на валютному ринку.
Зауважимо, в останні дні квітня світові ціни на нафту і паливні котирування в Європі демонстрували зростання на очікуваннях відновлення попиту через прийняті урядами заходи щодо поступового виходу з карантину.