Новина про те, що обов'язковий технічний огляд транспортних засобів в Україні може стати обов'язковим вже з 2022 року, сьогодні сколихнула власників транспортних засобів. Адже чимало автокерманичів експлуатують свій транспорт буквально до останнього кілометра.
Про техогляд заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій в інтерв'ю «РБК-Україна».
За словами урядовця, вводити техогляд планують поступово. Почнуть із переобладнаних автомобілів, які вперше ввозяться в країну. Зараз такі авто проходять сертифікацію.
«Дотримання транспортних технічних вимог і контроль — важливі. Але це має бути м'яко, щоб не викликати негативну реакцію й опір населення. Тому що багато згадують Державтоінспекцію, коли там були суцільні черги та за якусь гривню все це продавалося», — сказав Криклій.
Він уточнив, що обов'язковий техогляд — це вимога Європейського Союзу, зобов'язання України в межах Угоди про асоціацію.
Відомо, що у грудні Міністерство інфраструктури оприлюднило для обговорення законопроєкт, у якому прописані механізми та норми застосування обов'язкового техогляду для приватного транспорту, а також можливість накладення штрафів за їх порушення. Про це йдеться на сайті відомства.
Однією з причин аварій на дорогах є несправні старі автомобілі, і якщо уникати контролю за технічним станом автівки, у подальшому кількість автопригод буде рости. Адже для більшості вітчизняних автомобілістів сьогодні полагодити машину та їздити далі дешевше, ніж купити нову.
Крім цього, тисячі старих автомобілів без належного техогляду, які роз’їжджають дорогами нашої країни, щорічно продукують кільканадцять відсотків від загального показника забруднення повітря України.
До слова, особливо пильно слідкують за автопарком на дорогах у багатих країнах світу. Так, в Еміратах і Саудівській Аравії рідко побачиш машину, яка старша за п'ять років, а в Євросоюзі та США критичний вік — 10 років.
Нагадаємо, що екологічні законопроєкти опинилися під загрозою зриву.