Шлях крізь час і війну: як залізниця тримає Україну на ходу

2 хв на прочитання10 годин тому
День залізничника України — історія, традиції та роль у воєнний час

Щороку 4 листопада Україна відзначає День залізничника — професійне свято людей, завдяки яким країна рухається, навіть коли дороги розбиті війною.

День залізничника України відзначають 4 листопада (до 2002 року - у першу неділю серпня). Це свято встановлено Указом Президента України від 15 липня 1993 року № 257/93, щоб вшанувати трудові колективи залізничного транспорту — одного з найважливіших секторів економіки й обороноздатності держави.

Історія українскої залізниці почалася у XIX столітті, коли було відкрито перші колії — Одеса–Балта (1865), Львів–Перемишль (1861), Київ–Балта (1870). Відтоді залізниця стала символом розвитку, мобільності й єднання регіонів.

Українська залізниця — це не просто транспорт. Це артерія, яка з’єднує людей, бізнес і надію на майбутнє.

Під час повномасштабного вторгнення залізниця стала життєвою лінією країни. Вона забезпечує евакуацію цивільного населення, доставку гуманітарних вантажів, транспортування військових і критичних ресурсів. За даними АТ «Укрзалізниця», лише за перший рік війни перевезено понад 4 мільйони людей у безпечні регіони.

Крім того, залізничники виконують роботу під обстрілами, відновлюють зруйновані мости, депо й колії. Укрзалізниця неодноразово наголошувала, що кожен поїзд у ці роки — це символ стійкості та самопожертви.

Сьогодні в Україні залізнична мережа налічує понад 20 000 км колій, які сполучають 24 області. У мирний час залізниця перевозить до 50 % усіх вантажів і понад 40 % пасажирів у країні. Після війни саме вона стане ключовим фактором економічного відновлення та інтеграції з ЄС, адже Україна поступово переходить на європейський стандарт колії (1435 мм) у напрямках до Польщі, Румунії та Словаччини.

«УЗ-3000»: інноваційна програма для пасажирів

Однією з ключових соціальних ініціатив останнього року стала програма «УЗ-3000», спрямована на підтримку мобільності українців.

Її суть — можливість безкоштовно подорожувати залізницею на відстань до 3 000 кілометрів у межах України під час так званого «низького сезону мобільності». Мета — заповнити вільні місця у потягах, підтримати громадян і водночас оптимізувати використання ресурсів.

Програма діє в періоди, коли навантаження на потяги зменшується, а в пікові сезони (свята, канікули) — тимчасово призупиняється. Вона символічно названа «3000», бо саме стільки становить найдовший маршрут країною — від Ужгорода до Запоріжжя туди й назад.

Фінансування програми частково покривається державою через механізм компенсації пасажирських перевезень, а технічна реалізація — через персональні електронні квитки у застосунку Укрзалізниці.

За словами представників компанії, «УЗ-3000» — це не просто пільга, а новий формат транспортної доступності, який має стимулювати внутрішній туризм і показати, що навіть у складні часи подорожувати Україною можливо без бар’єрів.

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: