Шаблезубі лососі, мегалодон та інші: у США просто під школою виявили цілу скам'янілу доісторичну екосистему (ФОТО)

3 хв на прочитання16 Вересня 2024, 22:43
Серед скам'янілостей, знайдених під середньою школою Сан-Педро, — зуби молодого мегалодона (праворуч), предка великої білої акули; зуби акули мако (в центрі); і зуби менших акул. Фото: Вейн Бішофф / Envicom Corp.

Більшу частину геологічної історії Лос-Анджелеса земля була під водою.

Під школою в Лос-Анджелесі дослідники виявили цілу викопну екосистему — відразу дві ділянки зі скам'янілими останками тварин, таких як шаблезубий лосось, доісторичні дельфіни та гігантська акула-мегалодон. Про це розповідає Los Angeles Times.

Під бетоном середньої школи Сан-Педро будівельники натрапили на тисячі морських скам'янілостей, що перегукуються з давнім геологічним минулим півострова Палос-Вердес.

Дослідники виявили дві окремі ділянки на території кампусу, де будувалися нові будівлі: більш ранній шар, багатий на кістки, що датується 8,7 млн років міоценової епохи, і мушлевий шар віком близько 120 000 років з плейстоценової епохи.

Тепер, коли будівництво завершено, науковці зосереджуються на вивченні скам'янілостей, вік яких сягає кількох мільйонів років.

Кампус середньої школи Сан-Педро, місце знахідки скам'янілостей. Фото: Остін Хенді / Музей природничої історії округу Лос-Анджелес

Морські скам'янілості узгоджуються з тим, що дослідники вже знали: більшу частину геологічної історії Лос-Анджелеса земля була під водою, говорить Вейн Бішофф, директор з культурних ресурсів компанії Envicom Corp., яка керувала колекцією скам'янілостей, що були знайдені під час розкопок.

Скам'янілості, що датуються міоценом, були вкриті типом скам'янілих водоростей під назвою діатоміт. За словами Річарда Бела, геолога з Університету Лонг-Біч, діатоміт свідчить про те, що ця місцевість була багата на поживні речовини та водорості, які підтримували складну екосистему — вона включала дельфінів, риб і китів, котрі заполонили цю територію в пошуках їжі. Окрім морських тварин, Бішофф каже, що був дуже радий знайти цілу екологічну систему берега, яка включала черепи куликів і шматки коряг на кістковому ложі. Це наштовхує науковця на думку, що біля узбережжя міг існувати вимерлий острів.

Скам'яніла нижня щелепа шаблезубого лосося серед предметів, знайдених під школою. Фото: Wayne Bischoff / Envicom Corp.

Бішофф припустив, що в міоценову епоху сильний шторм змив рештки рослин і тварин із доісторичного острова в підводний каньйон, перш ніж мул запечатав органічні матеріали в шар осаду. Тектонічна активність і відступ океанських вод виявили ці скам'янілості через мільйони років.

За словами Бішоффа, на території кампусу завершилося будівництво нових будівель, і 80 % скам'янілих блоків, знайдених у 2022 році, були передані дослідницьким та освітнім установам. Ці скам'янілості тепер розподілені між Об'єднаним шкільним округом Лос-Анджелеса, морським акваріумом Кабрильйо, Канальськими островами штату Каліфорнія та Музеєм природничої історії округу Лос-Анджелес.

Музей природознавства ще не оголосив про плани виставити скам'янілості, знайдені під школою, але в ньому вже є розділ морської палеонтології під назвою «Лос-Анджелес під водою».

Хоча робота може бути трудомісткою і здаватися педантичною для інших, таких вчених, як Бел, приваблює ця робота, оскільки вона показує, як наше сьогодення все ще формується під впливом 4,54-мільярдної історії Землі.

«Це справжнє вікно в те, якою була географія океанів і суші в той час, коли це сталося», — сказав Бел.

Насправді багато лос-анджелесців використовують скам'янілості для виконання повсякденних справ — наприклад, заправляють бензобаки.

«Ці діатомові водорості в цьому діатоміті дають початок нафті в Лос-Анджелесі, а також автомобільній та авіаційній промисловості. Місто завдячує своєю історією геології», — говорить Остін Хенді, помічник куратора Музею природознавства, який спеціалізується на палеонтології безхребетних.

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально