Продовжує жити після нашої смерті: науковці розповідають про мікробіом

Сьогодні Всесвітній день мікробіома. Він не є частиною нас так, як наші клітини.

3 хв на прочитання27 Червня 2024, 01:21
Зображення згенеровано ШІ Зображення згенеровано ШІ

27 червня відзначають Всесвітній день мікробіома. Людський мікробіом складається з 10-100 трильйонів симбіотичних мікробних клітин — насамперед бактерій у кишківнику. Кількість мікроорганізмів усередині людського тіла та на його поверхні перевищує кількість людських клітин у співвідношенні 1,3:1.

Але хоча, скажімо, крихітні організми, які складають наш найважливіший мікробіом кишківника, необхідні для підтримки життя та функціонування нашого тіла, вони не є частиною нас так, як наші клітини. Вони є незалежними організмами, які допомагають нам, але займаються своїми справами.

Мікроби, які допомагають нам жити, не потрібні нам так сильно, як ми думали — вони можуть процвітати після нашої смерті. Такі результати дослідження, про яке розповідає Popular Mechanics.

Дослідники виявили, що ваш мікробіом продовжує жити після нашої смерті. Деякий час він використовує побічні продукти розпаду наших клітин, аби швидко розмножуватися та максимізувати шанси вижити після втрати господаря.

Окрім того, наші мікробіоми не тільки переживають нас, а й допомагають руйнувати наше тіло протягом місяців або навіть років після нашої смерті.

«Ваші мікроби пристосовані до стабільного теплого середовища у вашому тілі, де вони отримують постійне харчування. На відміну від цього, ґрунт є особливо суворим місцем для життя», — написала Дженніфер Де Брейн, одна з авторів дослідження.

Але згідно з дослідженням Де Брюйн та її команди, відразу після смерті організму його мікробіом вступає в період швидкого розмноження за рахунок того, що клітини організму перетравлюють самі себе.

Коли клітини більше не отримують кисню, вони починають перетравлюватися в процесі, який називається автолізом. При цьому утворюється величезна кількість їжі для ще наявних мікробів, які жадібно її поїдають і починають розмножуватися.

Але, що цікаво, експерти не помітили мікробної тисняви, яка шукає нового господаря якнайшвидше, щоб уникнути холоду ґрунту та конкуренції наземних мікробів. Вони переходять від підтримки життя господаря до допомоги в його переробці. Мікробіом співпрацює з мікробами в ґрунті, щоби ще більше розщепити наше тіло та повернути поживні речовини в екосистему, перш ніж перейти до пошуку нового господаря.

«У лабораторії ми показали, що змішування ґрунту та рідин розкладання, наповнених мікробами, пов’язаними з хазяїном, збільшує швидкість розкладання, ніж тільки ґрунтові спільноти», — сказала Де Брейн.

Виявилося, що мікроби мікробіома особливо добре справляються з циклом азоту. Більша частина азоту на Землі майже недоступна для живих істот, але, як повідомляється, наші мікроби досить ефективно перетворюють азот у більш корисну форму в процесі розкладання.

Згодом мікроби перейдуть далі, щоби спробувати знайти іншого теплого та стабільного господаря для проживання, і цикл розпочнеться заново. Але виявилося, що вони не так поспішають, як ми думали. Незважаючи на те, що вони нам більше не потрібні, деякий час вони все ще потребують нас.

Більше новин читайте на GreenPost.