Підлога в метро всіяна квитками з QR-кодом, але урн не буде

3 хв на прочитання23 Червня 2020, 20:16
Фото з допису Володимира Олівця

Громадський активіст Володимир Олівець вважає, що, ввівши замість жетонів квитки з QR-кодом, київський метрополітен деградував.

«Після чверть століття успішного і цивілізованого обігу жетонів компанія згадала, що до того вона продавала папірці, і вирішила це знову впровадити в розпал ХХІ століття! Але цього разу вже не на перероблюваному папері, а вигляді крамничних чеків, які, як відомо, не лише не переробляються, а й небезпечні для здоров'я. Тепер не утилізовані шкідливі папірці валяються на кожній станції столичного метра!» – написав Володимир Олівець у своєму життєписі в соцмережі Фейсбук.

Однак позиція керівництва метрополітену щодо жетонів тверда: повернення не буде.

"Жетони зараз припиняють свій шлях у підземці, а після закінчення їхнього функціонування вони будуть опечатані та відправлені для зберігання на склад, а потім на переробку", – сказала GreenPost Наталка Макогон, речниця Київського метрополітену.

Екоактивісти також підтримують цю позицію.

"Жетони – це корупція, бо їх обіг неможливо проконтролювати, – вважає голова правління ГО "Зелена Генерація", учасник ініціативи "Київ Грін Сіті" Олександр Коваль. – Раніше жетони продавали без чеків – а мали б давати чек".

Олександр Коваль підкреслює: у Європі квитки для проїзду в метро також паперові. Просто в інших країнах турнікети самі «поїдають» використані квитки – на виході їх треба вкидати в автомат, бо вартість поїздки залежить від відстані.

"Папір – це відновлюваний ресурс, – нагадує він. – Головне – саджати дерева на місці вирубаних".

Причину засміченості київського метрополітену Олександр Коваль вбачає у низькій культурі поводження зі сміттям. Він вважає, що якби українці звикли здавати макулатуру, то використані квитки – як і чеки з крамниць – також би кидали не під ноги, а в баки для паперу. Тому, на думку екоактивіста, проблема цілком вирішувана – шляхом штрафів, встановленням урн у метрополітені та активнішим переходом на електронні способи оплати проїзду – банківських карток та платіжних пристроїв із технологією безконтактної оплати PayPass, електронного квитка Kyiv Smart Card або електронного одноразового квитка, який можна купити через додаток Kyiv Smart City.

"Особисто у мене картка на всі види транспорту, – говорить Олександр Коваль. – Вигідніше і без відходів".

Фото з соцмереж

Однак у метрополітені заявили, що ніяких додаткових урн для використаних квитків не ставитимуть.

«Смітники є на кожному вході та виході зі станції. Закликаємо пасажирів зберігати квитки до кінця поїздки та викинути після її завершення. Вони не важчі, ніж чек з аптеки чи магазину. Встановлення смітників на станціях не є можливим із питань безпеки, особливо зважаючи на кількість анонімних дзвінків про замінування станцій», – пояснила Наталка Макогон.

Нагадаємо, чоловіка у київському метро оштрафували на 17 тис. грн.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: