Догори
Дати відгук

На вебпорталі ЕкоСистема запрацювали три нові сервіси

Міндовкілля презентувало нові цифрові сервіси для громадян і бізнесу.

2 хв на прочитання23 Грудня 2021, 11:35
Вебпортал Вебпортал
Поділитись:

Як зазначається у релізі міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, три нових цифрових сервіси вже працюють на вебпорталі  ЕкоСистема у режимах «peopleless» і «paperless».

ЕкоСистема створена як єдина загальнонаціональна платформа для взаємодії держави, громадськості та бізнесу у природоохоронній сфері.

Нові сервіси на ЕкоСистемі:

Декларація про відходи в режимі «peopleless» і «paperless»

Перший сервіс електронного подання декларацій про відходи був запущений ще у 2015 році. Однак власне реєстрація декларації проводилася посадовими особами «в ручному режимі». Сьогодні відомство робить цю процедуру повністю автоматизованою.

Це фактично перша послуга у сфері захисту довкілля, яка надаватиметься взагалі без участі чиновників.

Раніше, подаючи онлайн-декларацію, підприємство чекало на її реєстрацію п’ять днів, а могло ще й отримати відмову через допущені помилки. Сьогодні зробити помилку неможливо. Система одразу перевіряє дані. А після внесення всієї необхідної інформації автоматично реєструє документ.

Електронний реєстр висновків на транскордонне перевезення відходів, що включені до Зеленого переліку

Україна видає такий Висновок для ввезення/вивезення через кордон відходів, які є безпечними для людей і довкілля. Це товари та речовини, які вже були у вжитку (одяг секонд-хенд, макулатура, б/в шини для автомобілів тощо).

Відтак підприємства більше не отримуватимуть папірців, а лише запис в електронному реєстрі. Співробітники митниці зможуть згенерувати з реєстру QR-код з усією необхідною інформацією та прийняти рішення пропускати через кордон відходи чи ні. 

QR-витяг із реєстрів екологічної інформації

Щодня до Міндовкілля й облдержадміністрацій надходить приблизно 300 звернень від громадян, організацій і фахових спеціалістів щодо отримання тієї чи іншої інформації. За рік це приблизно 75 тис. звернень.

Для громадян кожен запит це:

  • від 5 до 30 днів очікування на відповідь + час на доставлення поштою,
  • сплата за додатковий обсяг копій документів (понад 10 сторінок),
  • відмова в разі допущення технічних помилок — невірна назва, неправильний код тощо.

Наразі людина може зайти на ЕкоСистему та самостійно у два кліки згенерувати QR-витяг із семи реєстрів екологічної інформації. Миттєво та абсолютно безкоштовно.

За лічені секунди кожен українець зможе отримати інформацію: чи є у підприємства дозвіл на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря; про сплату екологічного податку; про наявність дозволів на спеціальне водокористування; чи перевірялося підприємство Держекоінспекцією та які результати перевірки тощо.

Нагадаємо, покращення якості довкілля та життя громадян через реалізацію кліматичних цілей Європейського зеленого курсу обговорили у Кабміні.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.