В Лондоні запускається проєкт по переводу міських
автобусів на біопаливо, в основі якого лежить перероблена кавова гуща.
З 2020 року всі міські автобуси Лондона будуть з
нульовим шкідливим вихлопом в атмосферу. Простими словами, дизельні лондонські
автобуси замінять на електробуси.
А поки що, в перехідний період, дизельні автобуси
хочуть зробити максимально екологічно чистими. Для цієї мети їх збираються
заправляти біопаливом, в основі якого лежить кавова гуща.
Спеціальна технологія допомагає перетворити кавові
відходи, що збираються з заводів, кав’ярень та офісів, в стійке транспортне
паливо.
Лондонська компанія Bio-bean ще у 2013-му винайшла пальне
(індекс B20), в основі якого лежать масла з кавової гущі. Ці масла змішують з
іншими жирами і маслами, а потім додають в мінеральний дизель. У підсумку
виходить дизельне паливо, з 20-процентним вмістом біокомпонентів.
Величезний плюс кавового дизеля в тому, що автобуси
не доводиться модифіковувати - досить просто залити його в бак і їхати, так що
гроші платників податків ніхто не потривожить.
“У кавовій гущі надзвичайно багато енергії, – говорить 23-річний британець Артур Кей, - вдвічі більше, ніж у деревині. У Великобританії ринок біопалива швидко зростає завдяки зростанню цін на звичайне паливо та зростання усвідомлення громадян. Крім того, таке паливо дешевше за інші альтернативи, адже для його виробництва використовується те, що зазвичай викидають на смітник, – кав’ярні змушені сплачувати за вивіз сміття та кавових відходів на сміттєзвалища».
Читайте також: Ford робитиме автозапчастини з кавових відходів
Саме тому Кей заснував компанію Bio-Bean, яка
перетворює залишки кави Лондона на біопаливо та пелети. Зібравши відходи кави,
компанія звозить їх на місцевий завод для переробки, де їх сушать, віджимають
олію, а решту перетворюють на біо-палети, якими можна опалювати будинки. Олію
використовують як біопаливо для легкових машин, вантажівок та автобусів.
Артур Кей розповідає, що під час навчання в
університеті постійно пив каву для того, щоб справлятися з навантаженням. У
якийсь момент йому спало на думку, що кава має енергетичний потенціал не тільки
для вічно сонного студента, але й для двигунів внутрішнього згоряння.
Наполовину в жарт, наполовину всерйоз він почав експерименти в цій сфері, і в
підсумку його помітили в великому бізнесі.
Зараз кавові відходи для компанії поставляють
кав'ярні з усього Лондона і фабрики з виробництва кави, з якими вдалося
домовитися про співпрацю. Теоретично, якщо б вдалося зібрати всю макуху
Лондона, третина всіх його автобусів могла б їздити на паливі з кави. Компанія також
має на меті створити повністю замкнену модель переробки, постачаючи
електроенергію кав’ярням, які надають кавову гущу.
Bio-bean гарантує, що може переробити для паливних
цілей 50 тисяч тонн кавової гущі, що становить одну чверть усіх кавових
відходів міста за рік.
Планується, що перша партія біодизеля з кавової гущі для лондонських автобусів складе не менше 6000 літрів. Надалі Bio-bean збирається відійти у виробництві такого палива від сторонніх жирів і масел та використовувати тільки «чисте» з кави.
Читайте також: На американський ринок виходить кава з молекул