Літаки полетять на воді, сонячній енергії та СО2

2 хв на прочитання08 Червня 2020, 19:17

Швейцарська компанія почала розробку нового "зеленого" палива

Як продовжувати літати, не залишаючи за собою величезний «карбоновий слід»? Виходом може стати інноваційне «зелене авіаційне паливо», яке в перспективі здатне згоряти взагалі (майже) без емісії двоокису вуглецю та інших шкідливих газів. Зараз швейцарський стартап розробляє якраз авіаційне паливо, вироблене виключно на основі води, сонячної енергії та CO2. Повідомляє swissinfo.ch.

Йдеться про компанії Synhelione, заснованої експертами Вищої технічної школи Цюріха (ETH). У середині травня 2020 року разом з іншою такою ж компанією під ім'ям Climeworks компанія Synhelion підписала угоду про співпрацю з холдингом Lufthansa Group з метою прискорити виведення на ринок екологічно чистого авіаційного палива. Стратегія полягає не в створенні нових літаків з нульовим викидом шкідливих речовин, а в розробці палива з таким ефектом, причому вже до 2030 року.

«При спалюванні вуглеводню за допомогою кисню виділяється енергія і продукти згоряння, якими є CO2 і водяна пара. Теоретично цей процес можна повернути назад і організувати рекомбінацію води і CO2 в вуглеводні», - пояснює фізик Джанлука Амбросетті , генеральний директор компанії Synhelion, яка розробила нове покоління технологій, які використовують парову конверсію метану в так званий «синтез-газ».

«Цей процес може стати основою для промислового отримання водню, після чого можна починати синтез вуглеводнів (рідке паливо) та інших технічно цінних продуктів, причому квота викидів вуглекислого газу в атмосферу у такого палива була б на 50% нижче в порівнянні зі звичайним авіапаливом», - каже він. 

Тобто викиди у цього палива все-таки є, хоча вони і набагато менші, ніж у випадку звичайного авіаційного газу.

Ефективність реакторів, які виробляють синтез-газ, поки все ще низька, тому налагодити промислове виробництво «зеленого» палива вдасться не раніше 2030 року.

А поки йде розробка окремих компонентів, включаючи сонячну електростанцію (СЕС) баштового типу c метою забезпечення високотемпературних термохімічних процесів, необхідних для виробництва «сонячного палива», а також розробку відповідного термохімічного реактора. 

Нагадуємо, презентували яхту, яка на сонячній енергії перепливе океан (фото)

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: