Мережа громадських станцій контролю якості атмосферного повітря «Екобот» порівняла дані щодо забрудненості повітря до і під час карантину. Виявилося, що карантин відчутно не вплинув на покращення якості повітря в промоніторених містах України.
«Якість повітря ми проаналізували за періоди: дії національного карантину (з 12 до 23 березня) та за попередні 10 днів (з 2 до 11 березня). Зауважимо, що середні показники розраховувались як середнє арифметичне значення всіх станцій моніторингу в місті», - повідомила GreenPost співзасновниця організації SaveDnipro Ірина Черниш.
Так, виявилось, що повітря в Києві з 12 (день початку карантину) по 17 (день заборони використання метрополітену) березня дійсно стало суттєво чистішим, ніж у попередній період. Але в цей період суттєво збільшилась швидкість вітру, що є одним з основних факторів для покращення якості повітря. Інакше кажучи – забруднення дрібнодисперсним пилом (як і іншими забруднюючими речовинами) просто швидше видувало. Далі, коли швидкість вітру знизилась, забруднення повернулось до звичних (підвищених) норм.
Цікавим фактором також є заборона роботи метрополітену, який є найголовнішим громадським транспортом столиці. В день, коли люди (теоретично) пересіли з метро на наземний транспорт, забруднення зросло.
У Дніпрі та Харкові картина аналогічна.
«Проаналізувавши середні дані про стан повітря в трьох українських містах за 22 дні, 12 з яких припадають на період карантину, ми можемо зробити попередній висновок, що поки в питанні впливу на довкілля діяльність людини сильніша за карантинні заходи. І поки природа не збільшує власні механізми захисту, такі як сильний вітер, то українці приречені дихати поганим повітрям», – резюмує Ірина Черниш.
Як повідомляв GreenPost, повітря у Києві забруднене на рівні індустріальних центрів.