Група «Епіцентр» та Урбанські побудують зерновий термінал у порту «Південний»
Запуск терміналу, що стане одним із найбільших у регіоні, заплановано на 2026 рік.

Група компаній «Епіцентр» спільно з родиною народного депутата Анатолія Урбанського має намір побудувати в порту «Південний» найпотужніший в Україні зерновий термінал. За інформацією видання Latifundist.com, проєкт, орієнтовна вартість якого становить від $160 до $270 млн, буде здатний забезпечити перевалку 5 млн тонн зернових вантажів на рік.
Проєкт, який було розроблено ще у 2024 році, наразі перебуває на стадії реалізації. До його втілення залучені ТОВ «Епіцентр К» та ТОВ «Промтехіновація». Остання компанія, що є основним орендарем земельних ділянок у порту, наразі належить ТОВ «Епіцентр К» (32,61%) та родині Урбанських (Анатолію, Катерині та Денису). Запуск об'єкта заплановано на 2026 рік.
Для будівництва терміналу відведено близько 32 га землі. Цеї площі достатньо для розміщення всієї необхідної інфраструктури — від залізничної станції до перевантажувальних потужностей. Загальна місткість силосних складів становитиме 250 тис. тонн. На об'єкті передбачено будівництво власної залізничної станції, яка зможе обробляти до п'яти поїздів на добу. Її пропускна здатність оцінюється в 3 млн тонн на рік.
Для ефективного розвантаження будуть встановлені станції продуктивністю 2 тис. т/год для вагонів і 1 тис. т/год для автотранспорту. Зі станції розвантаження зерно прямуватиме до силосів по конвеєрній галереї довжиною 1,6 км. Усі елементи логістичного ланцюга спроєктовані для забезпечення безперервної та швидкої перевалки вантажів.
Реалізація такого проєкту є логічним кроком для групи «Епіцентр», яка з 2016 року активно розвиває свій аграрний напрям. Її агрохолдинг «Епіцентр Агро» обробляє понад 1,67 млн га землі, має 15 елеваторних комплексів загальною потужністю 2 млн тонн і з 2025 року займається власним трейдингом.
Співпраця з родиною Урбанських також є стратегічно обґрунтованою. Народний депутат Анатолій Урбанський має багаторічний досвід роботи в судноремонтних компаніях та портовій інфраструктурі, що надає проєкту додаткової експертизи. Попри технічну складність, співрозмовники видання оптимістично оцінюють перспективи своєчасного завершення будівництва.
Більше новин читайте на GreenPost.







