Лікар сімейної практики Олександр Прокопчук відповідає на запитання про консультації телефоном. Лікар розповідає, що документи, котрі це регламентують, — це накази МОЗ № 504 та № 722.
Якщо коротко, то лікарю в Україні дозволено консультувати пацієнтів засобами зв'язку (телефон, СМС, соцмережі), але нема жодного документу, який би зобов'язував лікаря надавати консультації дистанційно. Ба більше, час і спосіб спілкування обирає лікар.
Олександр Прокопчук розбирає алгоритм спілкування з лікарем.
1) Укладаючи договір із лікарем, уточніть, чи консультує він дистанційно. Якщо ні — це його право, як і ваше право обрати іншого лікаря.
2) Якщо так, то погодьте з ним спосіб зв'язку: номер, за яким дзвонити, та час.
3) Перед дзвінком заздалегідь обдумайте запитання та підготуйте блокнот/ручку для нотаток.
4) Під час дзвінка обов'язково представтесь і запитайте, чи може лікар вас зараз проконсультувати.
Лікарям же Олександр Прокопчук нагадує, що дистанційні консультації — це також їхня робота, яку треба «показувати» і вводити в Е-карту. А тому слід занотовувати розмову з пацієнтом, або безпосередньо вводити її в ЕСОЗ.
«Що стосується мене, як лікаря, то я вважаю, що 90 % дистанційних консультацій мають завершуватися словами: «Запишіться на прийом», якщо це мої пацієнти, і «Нехай вас огляне лікар», якщо консультую в інтернеті», — розповідає Олександр Прокопчук.
Лікар говорить, що особисто він надає перевагу консультаціям через соцмережі, бо вони мають низку переваг:
Що ж до 10 % консультацій, після яких не потрібен очний огляд лікаря, Олександр Прокопчук наводить у коментарях реальний приклад.
Телефонний дзвінок о 22:32. Невідомий номер.
— Добрий вечір. Олександре Сергійовичу, тут матері кардіолог виписав мочєгонне пити. Я забув, як називається. Шось на «к». Що це може бути?
— Лазікс?
— О, да, точно!
Також ми розповідали про топ-5 «обстежень для себе», результати яких не дозволяють поставити точний діагноз.