У сучасному світі, де клавіатури та екрани стали невід'ємною частиною нашого повсякдення, важко знайти місце для старого доброго рукопису. За останнє десятиліття цифрові інструменти майже повністю витіснили ручне письмо в освітніх та професійних процесах. Навіть учнівські підручники та шкільні щоденники переходять в онлайн-формат, а деякі школи у світі навіть перестали навчати писати вручну.
Тим не менш, ряд досліджень вказує на незамінні переваги рукопису. Саме про це йдеться у матеріалі National Geographic.
За словами Наомі Сьюзан Барон, професора емеритуса лінгвістики в Американському університеті у Вашингтоні, Д.С., та авторки книги "Хто це написав? Як штучний інтелект та спокуса ефективності загрожують людському письму", дослідження в Японії, Норвегії та Сполучених Штатах показали, що люди краще запам'ятовують інформацію, яку вони записали вручну, ніж ту, що надруковано за допомогою клавіатури.
Мелліса Прюнті, дослідниця з окупаційної терапії в університеті Брунель у Лондоні, зазначає, що письмо від руки залучає кілька сенсорних процесів одночасно, що сприяє глибшій обробці інформації. Це, в свою чергу, підтримує навички читання та правопису, особливо у дітей.
Дослідження, проведене професором Робертом Вілі з Університету Північної Кароліни в Грінсборо, підтверджує, що рукопис може активувати більше нейронних з'єднань, ніж друкування. Ці з'єднання формуються на візуальному, моторному та аудіальному рівнях, стимулюючи мозок і покращуючи процеси навчання.
На додаток, дослідження показало, що дорослі, які практикують рукопис, можуть швидше впізнавати та краще запам'ятовувати інформацію. Аудрі ван дер Меер, професор нейропсихології в Норвезькому університеті наук і технологій, виявила, що під час рукопису активується майже весь мозок, що сприяє більш ефективному обміну інформацією між різними його частинами.
Ці дослідження підкреслюють важливість збереження навичок рукопису, незважаючи на стрімкий розвиток цифрових технологій. У Норвегії, наприклад, попри припинення навчання письму від руки, вчені сподіваються повернути рукопис до шкільної програми, вважаючи, що це сприятиме розвитку мозку у школярів.
Важливість рукопису не зменшується і для дорослих. "Збереження практики рукопису можна порівняти з проведенням технічного обслуговування на завантаженій дорозі", - каже ван дер Меер. Таким чином, рукопис залишається не лише засобом зберігання інформації, а й важливим інструментом для розвитку когнітивних здібностей.
Більше новин читайте на GreenPost.