Догори
Дати відгук

Більшість країн має лише одну платіжку за газ – експерти

2 хв на прочитання10 Червня 2020, 13:34
 Pixabay Pixabay
Поділитись:

У більшості розвинених країн постачальник бере на себе функцію розрахунку з газорозподільчими мережами, тому люди мають лише одну платіжку за газ. Про це розповіла експертка проєкту USAID "Прозорість енергетичного сектору" Тетяна Бойко, пише Українська енергетика.

"Переважна більшість країн має одну платіжку. Люди сплачують кошти постачальнику, який розраховується по всьому ланцюжку постачання, зокрема і ГРМ", - сказала вона.

За її словами, це пов'язано з тим, що там ринок уже сформований і налагоджений, усе працює чітко і без збоїв.

"Нам же потрібно, щоб газорозподільні мережі вчасно тримали кошти, які підуть на їх утримання, модернізацію і соціальні виплати. Це плата за те, щоб газ завжди був підведений, завжди був під тиском, працювала аварійна служба і техніки тощо", - додала вона.

Нагадаємо, в кінці грудня 2019 року Національна комісія з регулювання енергетики та комунальних послуг змінила порядок оплати послуг з доставки газу. Якщо раніше оплата за послугу доставки газу була врахована у вартості палива, то тепер споживачі отримують окрему платіжку за розподіл газу.  Це викликало хвилю обурення через нерозуміння нарахувань.

"Незалежно від того, скільки споживач отримує газу, труба має функціонувати. Необхідно постійно обслуговувати газові труби, утримувати в них тиск, ремонтувати, забезпечувати захист від корозії, - роз’яснює аналітик DiXi Group Роман Ніцович. - Крім того, мережі різні – різна довжина, різний технічний стан. Наприклад, в гірській місцевості витрати набагато вищі, оскільки необхідно прокласти більше труб і утримувати в них вищий тиск".

Але, як кажуть у Міжнародному енергетичному агентстві, газові платіжки ставатимуть все менш актуальними - цьогоріч відбудеться найбільше в історії падіння попиту на газ.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
У Варшаві заборонять класти сумки на сидіння в транспорті
У Варшаві хочуть заборонити пасажирам класти сумки та рюкзаки на сидіння у транспорті
1 хв на прочитанняВчора
Найвищий різдвяний ярмарок Європи відкривається у Варшаві
У Варшаві відкриється найвищий у Європі святковий ярмарок
1 хв на прочитання24 Листопада 2025
ФОТО ілюстративне
Хабар за порятунок шахтного обладнання: деталі корупційної схеми у вугільній галузі, викритої на Київщині
1 хв на прочитання23 Листопада 2025
Нічний удар по Одещині: постраждали об'єкти енергетики та житлові будинки
Нічний удар по Одещині: постраждали об'єкти енергетики та житлові будинки
1 хв на прочитання23 Листопада 2025
У неділю, 23 листопада, обмеження електропостачання в Україні триватимуть, але ситуація покращується
1 хв на прочитання23 Листопада 2025
Економія під час блекауту: чи варто ставити фольгу за батарею
2 хв на прочитання22 Листопада 2025
$3,8 трильйонів у надрах: Донеччина визнана найбагатшою в Україні за покладами корисних копалин
1 хв на прочитання22 Листопада 2025
Чому АЕС України знижують потужність під час атак - Міненерго
1 хв на прочитання21 Листопада 2025
Більше з GreenPost
Всесвітній день оливкового дерева 2025 — цінність, символіка та роль у сталому розвитку
26 листопада — Всесвітній день оливкового дерева: стародавнє дерево, яке несе мир, здоров’я і сталість
2 хв на прочитання44 хвилини тому
День боротьби з ожирінням: сучасні підходи, наукові дані та ключові виклики
Коли вага стає викликом: світ відзначає День боротьби з ожирінням
2 хв на прочитаннягодина тому
Всесвітній день сталого транспорту 2025 — за екологічну, доступну та безпечну мобільність
26 листопада — Всесвітній день сталого транспорту: шлях до чистішого повітря та безпечніших доріг
4 хв на прочитання2 години тому
Повний перелік причин анулювання 4-ї групи ЄП.
Повний перелік причин анулювання 4-ї групи ЄП: перехід агропідприємства на загальну систему
2 хв на прочитанняВчора
В чому зустрічати Новий 2026 рік: рік вогняного коня
2 хв на прочитанняВчора
В Україні роблять операції з AR-окулярами, що «просвічують» тіло
2 хв на прочитанняВчора
Новозеландський страховик Maritime Mutual допоміг 'тіньовому флоту' перевезти російську та іранську нафту на $35 млрд
3 хв на прочитанняВчора
Сили оборони України вразили авіаремонтні заводи, НПЗ та нафтовий термінал у Росії
1 хв на прочитанняВчора