Поставки російського дизельного палива (ДП) в Україні в лютому збільшилися на 40% в порівнянні з січнем, до 200,8 тис т. Про це повідомляє GreenPost із посиланням на дані дослідження консалтингової групи "А-95".
Основний приріст припав на постачання через трубопровідний термінал в Гомелі (Білорусь), з якого відвантаження в Україну в лютому збільшилися до 118 тис т порівняно з 75 тис т в січні.
Прямі залізничні поставки із РФ зросли з 36,7 до 50 тис т за рахунок збільшення відвантажень ресурсу компанії "Лукойл". Поставки через термінали трубопроводу "ПрикарпатЗахідтранс" практично збереглися на рівні січня і склали 33 тис т.
Зростання імпорту з Росії дозволив компенсувати більшу частину спаду обсягів імпорту білоруського дизпалива. Через суперечності з російським урядом і нафтовими компаніями білоруські нафтопереробні заводи (НПЗ) в 2020 р вимушено знизили обсяг відвантажень ДП до України.
Так, у лютому Мозирський і Новополоцький НПЗ поставили 92,6 тис. Т, включаючи 6,8 тис т по трубопроводу "ПрикарпатЗахідтранс". В 2019 р середньомісячний обсяг поставок перевищував 200 тис т, а в піковий сезон серпня-вересня досягав 300 тис т.
Очікувалося, що в 2020 р обсяг імпорту з Білорусі становитиме 250 тис т на місяць. Мажейкяйський НПЗ (Литва) в лютому наростив поставки в Україну до 56 тис т з 48 тис т в січні. В в січні-лютого 2020 р польська група Orlen (якої належить Мажейкяйський НПЗ) утримує обсяг поставок в Україну на рівні, близькому до максимального в останні кілька років.
Загалом баланс українського ринку ДП в лютому склав 448,4 тис т Це на 3% більше, ніж у лютому 2019 р та на 25% більше ніж у січні 2020 р. Українські НПЗ в лютневому балансі зайняли близько 14% (64 тис т), імпорт - 86% (384 тис т).
Через морські порти в лютому оформлено імпорт 32 тис т, що вдвічі більше, ніж в січні. Це також рекордний обсягу морського імпорту в лютому за останні як мінімум 5 років.
За січннь-лютий 2020 р баланс ринку ДП склав 807 тис т, що на 6% менше, ніж за аналогічний період 2019 р. Зниження поставок частково компенсовано накопиченими з кінця минулого року запасами палива, але вже на початку березня ринок зіткнувся з першими ознаками дефіциту, що призвело до росту цін на 4% за перший тиждень березня.