Американські вчені вивели суперпшеницю

Стійка до шкідників, поживна, багата клітковиною

1 хв на прочитання19 Квітня 2020, 19:10
Image by free stock photos from www.picjumbo.com from Pixabay Image by free stock photos from www.picjumbo.com from Pixabay

Вчені з США повідомляють про створення пшениці, стійкої до хвороб і шкідників, яка має підвищені поживні властивості. Розроблений сорт містить більше вуглеводів-фруктанів, пише AgroTimes з посиланням на американський журнал Crop Science.

Фруктани – це довгі ланцюжки фруктози. На відміну від фруктози, фруктани не перетравлюються в травному тракті людини, що робить цей компонент джерелом корисної для організму клітковини.

«Пшениця з підвищеним вмістом фруктанів може бути більш стійкою до зміни клімату в певних ситуаціях, наприклад, при підвищеному вмісті солей у ґрунті і низьких температурах», – повідомляє дослідниця Корнельського університету Лінн Венстре.

Крім того, відносно новий метод селекції може прискорити створення нових сортів сільськогосподарських культур. Лінн Венстре і її колеги протестували варіанти цього методу, названого геномним відбором. Він використовує відносно невеликий «досвідчений» зразок окремих рослин.

Дослідники об’єднують фенотипування і генетичні дані з цього «досвідченого» набору рослин. Потім вони використовують ці дані для створення статистичної моделі, яка зможе передбачати характеристики рослин, наприклад, рівні фруктанів.

Учені протестували два різні способи геномного відбору. Вони виявили, що один з методів призвів до отримання пшениці з більш високим вмістом фруктанів зі збереженням геномного різноманіття.

«Я думаю, що це найважливіше відкриття цього дослідження. Геномна селекція може бути використана для цілеспрямованої селекції за вмістом поживних речовин. Для виробників пшениці високофруктанові сорти володіють потенціалом стійкості до кліматичних стресів», – зазначила Лінн Венстре.

Більше з розділу Агро