Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Здоров'я
  • Українське подружжя запустило успішний екологічний бізнес у Польщі за принципом «нуль відходів»

Українське подружжя запустило успішний екологічний бізнес у Польщі за принципом «нуль відходів»

Магазин користується популярністю у поляків.

2 хв на прочитання09 Грудня 2021, 14:15
Фото: Фото UAinKRAKOW
Фото: Фото UAinKRAKOW
Поділитись:

Українці Еліна Черкас і Ярослав Кашлюк на принципах zero waste (нуль відходів) створили концептуальну екокрамницю у Кракові, де продають органічні продукти на вагу, а також екологічну побутову хімію та косметику. Про це повідомляє канал 24.

Магазин назвали Zero Waste Luzem.

Розповідається, що культура zero waste передбачає такі п’ять принципів:

  • Refuse (відмовляйся);
  • Reduce (зменш споживання);
  • Reuse (використовуй повторно);
  • Recycle (переробляй);
  • Rot (компостуй).

Ці принципи врахувало подружжя з України, створюючи бізнес. Першу у Кракові крамницю «без відходів» емігранти відкрили у травні 2020 року.

«Ідея виникла як результат перетворення проблеми на можливість. Ми намагаємося вести екологічний спосіб життя, який, зокрема, полягає у купівлі продуктів без пакування та інших товарів, що не шкодять навколишньому середовищу», — діляться засновники Zero Waste Luzem.

Пара розповідає, що раніше у Кракові не було місць для зручних екосвідомих покупок. У пошуках необхідних товарів активістам доводилося їздити в різні кінці міста. Це і спонукало сім'ю створити корисний бізнес самотужки.

До відкриття магазину у Польщі українці поставилися дуже відповідально: вивчали досвід подібних крамниць, читали літературу, відвідали схожі локації у Львові, Варшаві та кількох містах Франції.

Еліна та Ярослав зазначають, що втілення задуму було важливе дня них. На той час українці вже давно сортували сміття та пропагували стиль «життя без відходів». Їм хотілося робити щось хороше для планети, майбутнього й оточення.

«Для нас найголовніше було створити відкритий простір, де можна не лише купити необхідні товари, але й поговорити про екологічний стиль життя, дізнатися більше на цю тему», — додають бізнесмени.

Українці пропонують товари, в яких мінімальний рівень вуглецевого впливу. Так, деякі виробники навіть привозять їм свою продукцію велосипедом.

Упакування товару, який приїжджає в магазин, правильно сортується. Інколи віддається до повторного користування новим власникам. Єдине, що не сортується в магазині — це скотч. Його українці вимушені викидати до змішаного сміття.

«Пакуванню після косметики ми даємо друге життя: віддаємо назад виробникам або використовуємо в магазині. Тож клієнти активно приносять нам різні баночки з-під дезодорантів, зубної пасти, кремів тощо. Упакування з-під харчових продуктів сортуємо, поліпропіленові мішки з-під круп роздаємо на фейсбук-групах, каністри з-під рідин для прання та прибирання зберігаємо, а потім гуртом надсилаємо до виробника, щоб він міг їх знову наповнити», — розповідають власники крамниці.

Нагадаємо, що на Луганщині крафтова пекарня виготовляє 50 видів хліба та булок.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.