Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Еко
  • Годі забруднювати повітря: ЄС знижує граничні значення для твердих частинок, діоксиду азоту та діоксиду сірки

Годі забруднювати повітря: ЄС знижує граничні значення для твердих частинок, діоксиду азоту та діоксиду сірки

Проте не обійшлося без критики.

2 хв на прочитання22 Лютого 2024, 01:21
У Штутгарті частину повітря на узбіччях доріг очищають від твердих частинок за допомогою фільтрів. Фото: Bernd Weissbrod/dpa У Штутгарті частину повітря на узбіччях доріг очищають від твердих частинок за допомогою фільтрів. Фото: Bernd Weissbrod/dpa
Поділитись:

У майбутньому в ЄС будуть застосовуватися нижчі граничні значення для різних забруднювачів повітря. Учасники переговорів від Європейського парламенту та країн ЄС погодили нові максимальні межі для твердих частинок, діоксиду азоту (NO₂) та діоксиду сірки (SO₂), серед іншого, як оголосив Європейський парламент. Про це розповідає Die Zeit.

За допомогою нових правил ЄС хоче мінімізувати ризик заподіяння шкоди здоров'ю. Громадяни повинні мати право на компенсацію, якщо вони захворіють через недотримання граничних значень. Граничні значення для певних твердих частинок і діоксиду сірки мають бути знижені вдвічі. Згідно з дослідженнями, обидва забруднювачі мають особливо великий вплив на здоров'я, оголосив Європарламент. Дрібні частинки пилу в категорії до 2,5 мікрометрів є особливо небезпечними, оскільки осідають у легенях, а також можуть проникати в кров і, таким чином, досягати мозку.

Нові правила мають стати відправною точкою для Плану дій ЄС щодо нульового рівня забруднення повітря, води та ґрунту. Комісія представила його у 2021 році. Хоча повітря в ЄС, безумовно, стало чистішим за останні десятиліття завдяки нижчим граничним значенням, забруднювачі продовжують чинити серйозний вплив на здоров'я та довкілля.

Згідно з останніми даними, у 2021 році в ЄС сталося близько 253 000 смертей, пов'язаних із перевищенням рекомендованих Всесвітньою організацією охорони здоров'я (ВООЗ) рівнів вмісту твердих частинок у повітрі, що перевищують граничні норми.

Проте голова комітету з питань сільського господарства в Європарламенті Норберт Лінс розкритикував угоду. Він сказав, що нові заходи, які вплинуть на автомобільний транспорт і, зокрема, сільське господарство, зайшли занадто далеко. Він побоюється, наприклад, заборони на водіння чи  скасування будівельних проектів.

Депутат Європарламенту від СДПН Тіемо Вьолкен заявив, що забезпечення безпечного повітря для всіх є спільною відповідальністю.

«Наслідки забруднення повітря найбільш відчутні для європейського робітничого класу, який не може просто переїхати в передмістя чи дозволити собі повітряні фільтри», — сказав Вьолькен.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.